شواهد دخالت سايبري آمريکا منتشر شد

محققان شواهدي يافته اند که بر اساس آن آمريکا 3 بدافزار ناشناخته را براي استفاده در عمليات جاسوسي و جنگ سايبري طراحي کرده است.

به گزارش خبرنگار فناوري اطلاعات باشگاه خبرنگاران،‌اين يافته ها نشان مي دهد که آمريکا بيش از آنچه تصور مي شد، از تکنولوژي سايبري براي مداخله در امور خاورميانه استفاده مي کند.

تاکنون مداخله آمريکا در ساخت و طراحي بدافزار Stuxnet که برنامه هسته اي ايران را در سال 2010 مورد حمله قرار داد و همچنين بدافزار شعله که سال جاري وارد برنامه هاي ايران شد، اثبات شده است.

شرکت آمريکايي توليد آنتي ويروس Symantec و شرکت روسي Kaspersky ديروز اعلام کردند شواهدي يافته اند که بدافزار شعله با اين 3 بدافزار جديد در ارتباط است.

در گزارشات اين 2 شرکت که به صورت جداگانه اعلام شد، جزئياتي وجود دارد که نشاندهنده پشتيبانان شعله است.

مقامات امنيت ملي غرب نيز در گفتگو با رويترز اعلام کردند آمريکا در ساخت شعله، نقش مؤثري را ايفا کرده است.همچنين روزنامه واشينگتن پست اعلام کرد اسرائيل نيز در اين ميان نقش داشته است.

مقامات آمريکا نيز دخالت در ساخت استاکس نت را پذيرفته اند.

2 شرکت بزرگ سازنده آنتي ويروس هنوز 3 بدافزار جديد را ناشناخته مي دانند ولي فعاليت حداقل يکي از آنها در خاورميانه را تشخيص داده اند؛ اما هنوز هيچ اطلاعي در خصوص محل آثر آن ندارند.

اين 2 شرکت يافته هاي خود را در خصوص جزئيات فرماندهي و کنترل سرورهاي مورد استفاده و رايانه هاي آسيب ديده توسط شعله منتشر کردند.

براساس شواهد اين محققان، شعله با استفاده از يک نرم افزار به نام "Newsforyou” که توسط 4 برنامه ريز در سال 2006 ابداع شد، فعاليت مي کند./ع ل

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار