نشست بيست و نهمين جشنواره فيلم كوتاه تهران؛

جشنواره فيلم كوتاه تهران با رشد 23 درصدي در راه است

جشنواره فيلم كوتاه تهران با حضور 108 كشور و با رشد 23 درصدي نسبت به دوره قبل در راه است.

به گزارش خبرنگار حوزه سينما باشگاه خبرنگاران حاضر در محل، نشست بيست و نهمين جشنواره بين‌المللي فيلم كوتاه تهران با حضور "هاشم ميرزاخاني" رئيس هيئت مديره، مدير عامل انجمن سينماي جوان ايران و دبير جشنواره صبح امروز يكشنبه در سازمان سينمايي برگزار شد.
ميرزاخاني در خصوص اين جشنواره بيان كرد: پس از افتتاحيه بيست و هشتمين جشنواره فيلم كوتاه تهران ، تنظيم آئين نامه بيست و نهم را آغاز كرديم.
وي ادامه داد: اين جشنواره علاوه بر نمايش 240 فيلم كوتاه ايراني در بخش مسابقه ايران، 253 فيلم در بخش بين‌الملل به نمايش گذاشته مي‌شود.
ميرزاخاني افزود: در بخش ملي از 1002 فيلم رسيده 101 فيلم آن داستاني و از 530 فيلم مستند تنها 33 قيلم آن به بخش مستند راه يافته است.
وي ادامه داد: همچنين از 250 فيلم تجربي، 21 فيلم و در بخش پويانمايي از 186 فيلم، 52 فيلم وارد بخش مسابقه شدند.
وي با اشاره به بخش بين‌الملل تصريح كرد: در بخش بين‌الملل از 3196 فيلم، 250 فيلم وارد اين بخش شدند.
ميرزاخاني در ادامه با ابراز خرسندي از رشد 23 درصدي جشنواره با اشاره به حضور 5 كشور مسلمان گفت: 5 كشور مسلمان جهان شامل اردن، مراكش، مصر، فلسطين و تركيه كه در بخش ويژه كشورهاي مسلمان و اكو آثارشان به نمايش درمي‌آيد.
دبير بيست و پنجمين جشنواره فيلم كوتاه تهران در ادامه اظهار داشت: كليه آثار جشنواره در تمامي سالن‌هاي پرديس سينمايي ملت براي اولين بار در كشور با كيفيت  full HD (از طريق دستگاه اچ‌دي مديا پلير) به نمايش گذاشته مي‌شود.
وي در ادامه در خصوص كتاب "فيلم نوشت‌ جشنواره" و تهيه DVD آثار برگزيدگان جشنواره سال گذشته بيان كرد: مجموعه فيلم‌نامه‌هاي منتخب جشنواره‌هاي منطقه‌اي از سال 1390 تا تيرماه 1391 و همچنين فيلم‌نامه‌هاي برگزيده چهارمين جشنواره ملي نماز و نيايش به روايت دوربين توسط روابط عمومي انجمن سينماي ايران جمع‌آوري و به شكل يك مجموعه كتاب در 480 صفحه آماده شده است.
وي افزود: براي دومين سال متمادي با همكاري موسسه رسانه‌هاي  تصويري گزيده‌اي از مراسم افتتاحيه، اختتاميه و گزارش تصويري جشنواره بيست و هشتم به هماره برگزيدگان اين جشنواره در قالب دو DVD تهيه شده است.
وي در خصوص نشست‌هاي آموزشي و تخصصي اين جشنواره گفت: از ديگر بخش‌هاي طراحي شده در اين دوره از جشنواره نشست‌هاي آموزشي، تخصصي و كارگاه‌هاي آموزشي است كه با حضور "رسول صدر عاملي"،‌"عليرضا زرين دست"، "حسين زندباف"، "مهرداد اسكويي"‌و "بهرام جوانرودي" برگزار خواهد شد.
ميرزاخاني خاطر نشان كرد: بيست و نهمين جشنواره بين‌المللي فيلم كوتاه تهران از تاريخ 10 تا 16 مهرماه در پرديس سينمايي ملت برگزار خواهد شد./ص

برچسب ها: جشنواره ، فیلم ، پردیس ، سینما ، ملت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار