بندرعباس /

پایان ششمین جشنواره ملی تئاتر کودک و نوجوان و نمایش عروسکی ضامن آهو در بندرعباس

ششمین جشنواره ملی تئاتر کودک و نوجوان و نمایش عروسکی ضامن آهو در بندرعباس با معرفی برگزیدگان به پایان رسید.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران بندرعباس نمایش صحنه ای کوپه شماره هشت از خراسان رضوی به جشنواره بین المللی تئاتر فجر و نمایش عروسکی گلاب از همدان نیز به جشنواره کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کشور راه یافتند.

در بخش کارگردانی این محسن پورقاسمی کارگردان نمایش گلاب از همدان و مهدی سیم ریز کارگردان نمایش صحنه ای کوپه شماره هشت از خراسان رضوی تندیس جشنواره و دیپلم افتخار را دریافت کردند.

هیات داوران ششمین جشنواره ملی تئاتر کودک و نوجوان و نمایش عروسکی ضامن آهو رضا جوشعار برای نمایش صحنه ای دنیا مثل یه باغه یه باغه پر ستاره و فاطمه زهی زاده برای نمایش صحنه ای آرزوی نرگس را به عنوان نفرات برگزیده در بخش طراحی و دوخت لباس انتخاب کردند.

راضیه جوادی بازیگر نمایش صحنه ای جنگل قصه ها از هرمزگان ، زهرا ناوشکی بازیگر نمایش صحنه ای کوپه شماره هشت از خراسان رشوی و رحیمه ایرانمنش بازیگر نمایش جنگل قصه ها از هرمزگان به عنوان برگزیدگان بازیگر زن این جشنواره معرفی شدند.

سید مهدی صمدی برای بازی در نمایش صحنه ای آرزوی نرگس از گلستان ، محمد اسلامی برای بازی در نمایش صحنه ای سلطان باغ بلور از خراسان رضوی ، جواد بهرامی بازیگر نمایش دنیا مثل یه باغه یه باغه پر ستاره از هرمزگان و حسین طاهری برای بازی در نمایش کوپه شماره هشت از خراسان رضوی بازیگران برتر مرد این جشنواره انتخاب شدند.

تندیس و دیپلم افتخار ششمین جشنواره ملی تئاتر کودک و نوجوان و نمایش عروسکی ضامن آهو به رضا حسینی سازنده موسیقی نمایش دنیا مثل یه باغه یه باغه پر ستاره و محسن حاجی زاده برای نمایش جنگل قصه ها از هرمزگان و بهنام پهلوان نژاد برای فیلم آرزوی نرگس از از گلستان اهدا شد.

هیات داوران این جشنواره الینا ناهیدی فر بازیگر خردسال نمایش آرزوی نرگس از گرگان و کوروش خلیل پور برای نمایش سلطان باغ بلور از خراسان رضوی در بخش پوستر و بروشور به عنوان برگزیدگان معرفی شدند.

تندیس و دیپلم افتخار این جشنواره در بخش طراحی و ساخت عروسک به مریم تیموری و نسیم یاقوتی برای نمایش پری کوچولوی دریایی از تهران داده شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان گفت : در این جشنواره 10 تئاتر و نمایش عروسکی از استانهای خراسان رضوی ، تهران ، همدان ، گلستان و هرمزگان به نمایش گذاشته شد.

حجت الاسلام مریدی زاده افزود : آثار شرکت کننده در جشنواره ملی تئاتر کودک و نمایش عروسکی ضامن آهو به لحاظ کیفی و کمی نسبت به پارسال 30 درصد افزایش داشت.

این آثار از 70 اثر اراسالی به دبیرخانه جشنواره انتخاب شده است.

علامه زاده مشاورعالی استاندار هرمزگان در این مراسم گفت : وظیفه اهل هنر افرایش محتوای اثر و غنا بخشیدن به آن است که افراد در همه مقاطع سنی بتوانند از آن بهره گیرند.

جشنواره ضامن آهو در بخشهای مختلف هنری هر سال در سراسر کشور برگزار می شودو هرمزگان میزبان بخش تئاتر کودک و نوجوان و نمایش عروسکی این جشنواره است.

قرائت پیام سیدجواد جعفری دبیر جشنواره بین المللی امام رضا (ع) و اهدای نشان خادمی فرهنگی حضرت امام رضا از برنامه های دیگر مراسم پایانی این جشنواره بود.

ششمین جشنواره ملی تئاتر کودک و نوجوان و نمایش عروسکی ضامن آهو در بندرعباس 28 شهریور در بندرعباس آغاز شد.

نمایشگاه عکس رضوی با موضوع کودک و امام رضا ، ایستگاه نقاشی ویژه کودکان ، نمایشگاه کتاب کودک و نوجوان و کارگاه عروسک سازی از جمله برنامه های جنبی ششمین جشنواره ملی تئاتر کودک و نوجوان و نمایش عروسکی ضامن آهو در بندرعباس بود./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.