زنجان/

تاثیر جو روانی حاکم بر زنجان در افزایش قیمت ها

جو روانی حاکم بر استان زنجان نیز در افزایش قیمت ها و حضور سود جویان نقش بسرایی ایفا کرده است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مرکز زنجان ،مدیرکل تعزیرات حکومتی استان زنجان گفت: در این زمینه مشکل جدی وجود دارد و باید فرهنگ سازی اساسی در این زمینه صورت گیرد چرا که مردم به محض اینکه در کالایی با تفاوت جزئی قیمت مواجه می شوند اقدام به خرید بیش از نیاز آن کرده و برآشفته شدن بازار کمک می کنند.

نجف زاده افزود: یکی از دلایل حضور دلالان و سودجویان در بازار، ضعف نظارتی و عدم نظارت کافی دستگاه های نظارتی می باشد.

وی با ارزیابی وضعیت بازار استان، اظهار داشت: در ماه اخیر شاهد نوسانات و افزایش قیمت کالاها در استان بوده ایم که نوسان قیمت ارز و مسائل وابسته به آن در این امر دخیل بوده است.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان زنجان، با بیان اینکه در این مدت در برخی از کالاها نیز شاهد کاهش قیمت بوده ایم، تصریح کرد: قیمت مرغ نسبت به ماه رمضان کاهش 10 درصدی دارد. همچنین با توجه به اینکه در فصل برداشت میوه قرار داریم با کاهش شدید قیمت ها در برخی از میوه ها مانند خربزه و هندوانه مواجه بوده ایم.

نجف زاده با اشاره اینکه در اثر افزایش قیمت ارز تا حدودی قاچاق کالا کاهش یافته است، ادامه داد: در مدت زمان گفته شده تعداد پرونده های قاچاق در استان به صورت نسبی کاهش یافته است.

وی با تاکید بر ضرورت کنترل و نظارت بر واحدهای تولیدی، افزود: مشکل جدی که در حال حاضر باید به آن پرداخته شود کنترل و نظارت بر واحد های تولیدی است. مردم به صورت مستقیم با اصناف و خرده فروشان سرو کار دارند و متاسفانه حتی گاهی از طرف مسوولان و مدیران مربوط نیز انگشت آنها به طرف اصناف و خرده فروشان است و این در حالی است که این افراد به ویژه خرده فروشان تاثیر ناچیزی بر بازار دارند و آن میزان که واحد های تولیدی در گرانی بازار نقش دارند اصناف چندان مقصر نیستند.

این مقام مسئول با بیان اینکه دستگاه های ذیربط مانند سازمان صنعت، معدن و تجارت، استاندارد، علوم پزشکی، بهداشت و غیره باید نظارت بهینه ای بر واحد های تولیدی داشته باشند، خاطر نشان کرد: ضعف نظارت و عدم نظارت کافی دستگاه های نظارتی بر بازار ، باعث حضور دلالان و سودجویان می باشد و این در حالی است که مردم نیز باید در مقابل افزایش قیمت ها واکنش مناسبی از خود نشان دهند و از خرید کالاهایی که قیمت های آنها بی دلیل و به شدت افزایش می یابد خودداری نمایند. همچنین عدم سهل انگاری در برخورد با متخلفان در بازار جرات ارتکاب به تخلف را از آنها خواهد گرفت./س

برچسب ها: افزایش ، کالا ، فیمت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.