مشهد/دبیر شورای هیئات مذهبی کشور:

برگزاری جشن‌های زیرسایه خورشید معرفت دینی مردم را چند برابر می‌کند

دبیر شورای هیات مذهبی کشور گفت: برگزاری جشن‌های رضوی و به‌ویژه جشن‌های زیرسایه خورشید بر افزایش معرفت دینی مردم افزوده و به زندگی آن‌ها رنگ و بوی تازه‌ای می‌بخشد.

حجت‌الاسلام حسن صباغیان در گفتگو باخبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد افزود: «جشن‌های زیرسایه خورشید» از زمان  آغاز به کار، هر ساله توسعه پیدا کرد تا حدی که به معیار مطلوب رسیده و معرفت دینی مردم را نسبت به حضرت ثامن الحجج(ع) وسعت بخشیده است.

وی، به وجود بارگاه منور حضرت علی بن موسی الرضا(ع) در ایران اسلامی اشاره‌کرد و ادامه‌داد: ما شیعیان و مجاوران در مشهدمقدس باید قدر این نعمت بزرگ الهی را بدانیم و نهایت استفاده و بهره را از این منبع کرامت نماییم، هرچند متأسفانه در جهان اسلام هنوز عده‌ای به درک واقعی این امام رئوف نرسیده‌اند.

صباغیان، به مردمی بودن این جشن‌ها به عنوان یک امتیاز بارز اشاره كرد و افزود:  تشکل‌های مردمی با فعالیت‌های خود به‌ويژه در عرصه‌ فرهنگی نقش و تأثیر عمیقی می‌توانند بر جامعه و زندگی مردم داشته باشند که در همین راستا مسئولان باید بیشتر به آن‌ها مسئولیت داده و جدی‌تر گرفته شوند.

وی اضافه کرد: تقویت و توجه به مسائل ملی در سایه توجه به معارف دینی و مذهبی باید صورت گیرد تا فاقد هرگونه کاستی و پربار باشد.

صباغیان با اشاره به فرموده امام خمینی(ره) مبنی بر این‌که«اگر می‌خواهید به نظام آسیبی نرسد پشتیبان ولایت فقیه باشید»گفت: برای نزدیک شدن به اهداف و آرمان‌های نظام درجشن‌ها و مراسمات باید از رأس نظام یعنی مقام معظم رهبری نامبرده شود و گوش به فرمان ایشان بود تا از آسیب‌ها در امان بمانیم.

وی، با اشاره به حضور کاروان‌ها در سايرکشورها بیان‌داشت: کاروان خدام حرم رضوی، با حضور خود می‌توانند امام رضا(ع) و مکتب تشیع را به‌‌خوبي جهانیان معرفی کنند.

وی، در ادامه یادآورشد: افراد سايرکشورها پس از مشاهده این جشن‌ها به این موضوع پی‌می‌برند که در جهان اسلام قرآن و گرایش‌های مذهبی در مکتب تشیع حرف اول را می‌زنند.

صباغیان خاطرنشان‌کرد: اکنون که در جنگ نرم فرهنگی دشمنان قرار داریم، باید با سلاح فرهنگی وارد عمل شویم و بهترین ابزار در این راه ترویج فرهنگ و سیره اهل‌بیت(ع) و استفاده کاربردی از آن است.

دبیر شورای هیات مذهبی کشور به حضور دانشجویان خارجی در ایران اشاره کرد و اظهارداشت: اگر اطلاع رسانی و برنامه دقیقی برای آنان وجود داشته‌باشد می‌توان فرهنگ‌رضوی را در بین آن‌ها به عنوان سفیران رواج داد/.ب


برچسب ها: دبیر ، شورای ، هیئات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.