کرمان/

یخبندان در اختتامیه جشنواره بین المللی فیلم مقاومت در کرمان

جشنواره اختتامیه فیلم مقاومت در حالی در کرمان به کار خود پایان داد که شرکت کنندگان مراسم از شدت سرما ، مانند لبو سرخ شده بودند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران از کرمان:

هماهنگی برای برگزاری دوازدهمین جشنواره بین المللی فیلم مقاومت در کشور آغاز شد.

با ارزیابی و بررسی که هیئت کارشناسی اعزامی جشنواره به عمل آورد استان کرمان را به جهت شرایط عمومی، امکانات زیرساختی، سالن‌های سینمایی، هتل و اساساً زمینه های مردمی و اجتماعی به عنوان استان میزبان جشنواره انتخاب کرد.

انتقال جشنواره فیلم مقاومت به استان کرمان شرایطی را فراهم می‌آورد تا ضمن تمرکززدایی از تهران، از ظرفیت های خوب و بالای این استان و قابلیت‌های بومی و مردمی بهره ببرند ، علاوه بر آن این جشنواره برکاتی را با خود داشت که قطعا، زمینه های توسعه و پویایی و نشاط اجتماعی و معنوی را در این استان ارتقا می‌بخشید.

آنچه مسلم بود ، برگزاری جشنواره در کرمان قطعا، به توسعه و گسترش امکانات زیرساختی سینماکمک می کرد ، همچنین قبل از برگزاری این جشنواره این دغدغه در بین مسئولین رده بالای نظام وجود داشت که برای برگزاری جشنواره به سراغ استان‌هایی بروند که در سال‌های اخیر چنین رویدادهایی را تجربه نکرده‌ بودند پس این حرکت صددرصد باعث توسعه و احیای ظرفیت‌های سینمایی در استان کرمان می شد.

بالاخره دوازدهمین جشنواره بین المللی فیلم مقاومت 4 مهرماه جاری در سالن شهید باهنر کرمان همزمان با ۸۰ منطقه مرزی و ۱۶ استان کشور آغاز بکار کرد.

بیش از 100 خبرنگار ، عکاس ،تصویر بردار و گزارشگر در طول 4 روز به صورت مکتوب و تصویری خبرهای دوازدهمین دوره جشنواره بین المللی فیلم مقاومت را پوشش دادند.

بالاخره پرونده جشنواره دوازدهم فیلم مقاومت در موزه دفاع مقدس کرمان بسته شد.

مراسم اختتامیه این جشنواره در حالی آغاز شد که باز هم برای ورود سختگیری می شد و فقط کسانی می توانستند وارد شوند که کارت داشتند.

این جشنواره به پایان رسید اما با ضعف هایی که از روز اول همچنان پا برجا مانده بود ، ضعف هایی مانند نبود جایگاه مناسب برای خبرنگاران!!!

خبرنگارانی که بی صندلی خبرها را پوشش می دادند ، اینهم بگوییم کلی هماهنگی شد تا روابط عمومی ارشاد مشکل را به صورت مقطعی حل کند ، مشکلی که بار دیگر پس از جدایی چند لحظه ای خبرنگاران از جایگاه برای دیدن مانور ، دوباره ایجاد شد و خبرنگاران دوباره بی صندلی !

حال صندلی آورده بودند اما کم ، عده ای همچنان بی صندلی مراسم را پوشش می دادند.

آن سوتر ، مراسم آتش بازی در باغ موزه دفاع مقدس محل برگزاری مراسم اختتامیه آغاز شده بود.

جایی که درخت بیچاره ی موزه دفاع مقدس به دلیل مانور آتش گرفته بود و تا زمانی خودش خاموش شد کسی به دادش نرسید.

در این جشنواره بازار تقدیر و تشکر هم داغِ داغ بود ، آنقدر داغ که سخنران بجای اینکه بگوید جایزه تقدیم می شود به دختر شهید عماد مغنیه گفت: جایزه تقدیم می شود به خانم عماد مغنیه !!!

آنچه که بیش از همه مهمانان جشنواره را رنج داد سردی هوا بود ، سردی ای که مهمانان خارجی مخصوصا لبنانی ها و فلسطینی ها بخاطرش بعد از دریافت هدیه گذاشتند و رفتند.

آنقدر هوا سرد بود که هر کدام از مهمانان برای گرم شدن خودشان کاری می کردند ، یکی سیگار می کشید ، دیگری ( الجزایری ) کت بغل دستیش را روی شانه هایش انداخته بود ، بعدی (لبنانی) از شدت سرما چفیه ی ایرانی را دور گوشهایش پیچیده بود ، خبرنگارها هم از این قضیه مستثنی نبودند ، از شدت سردی هوا دستهایشان یخ زده بود ،آنقدر یخ که حتی « ها کردن » هم گرمشان نمی کرد.

مراسم به پایان رسید ، به خبرنگاران که خیلی خوش گذشت ، خصوصاً وقتی بعد از مدتها سرپا ایستادن ، سردی هوا را بجای پذیرایی میل کردند و با شام مبارک « گشنه پلو با خورشت دل ضعفه » راهی منزل شدند تا خبر را در سریعترین زمان ممکن ارسال کنند./س

گزارش از : مریم بهادری

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.