ماني فر در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

رئيس جمهور ايران بار ديگر در کانون توجهات جهاني و نگاه نکته بين رسانه‌ها قرار گرفت

يک کارشناس رسانه‌هاي بين المللي گفت: حضور رسانه‌اي رئيس جمهور کشورمان، مصاحبه‌هاي مختلف و در کنار آن دو نطق غير قابل پيش بيني با پيامي صلح آميز و افشاگرانه در مجمع عمومي سازمان ملل بار ديگر رئيس جمهور کشورمان را در کانون توجهات جهاني و نگاه نکته بين رسانه‌ها قرار داد.

محمدرضا ماني فر در گفتگو با خبرنگار سياست خارجي باشگاه خبرنگاران با اشاره به عملکرد رسانه‌هاي داخلي و خارجي در پوشش سفر رئيس جمهوري کشورمان به نيويورک گفت: سفر اخير محمود احمدي نژاد به سازمان ملل متحد در شرايطي انجام شد که موجي از تحولات در منطقه و جهان در حال انجام و ادامه است.

وي ادامه داد: رويارويي غرب به سرکردگي آمريکا با ايران اسلامي به روزهاي سرنوشت ساز خود نزديک مي‌شود.

ماني فر افزود: با توجه به موج عظيم بيداري اسلامي و تغييري که در جغرافياي سياسي منطقه در حال رخ دادن است و در کنار آن موج جريان عدالت‌خواه و ضد سلطه در سراسر جهان به ويژه در منطقه که پيش از اين حيات خلوت غرب و آمريکا بوده سبب شده تا سفر رئيس جمهور کشورمان و چگونگي برخورد رسانه‌اي با آن در صدر اولويت‌هاي رسانه‌هاي خبري آمريکا و غرب قرار گيرد.

اين کارشناس رسانه‌هاي بين المللي تاکيد کرد: تجربه هفت سال حضور مستمر رئيس جمهور کشورمان در سازمان ملل متحد و سخنان بسيار چشمگير وي سبب شده تا رفتارهاي جسارت آميز و غير قابل پيش بيني از سوي رسانه‌هاي غربي سر بزند.

وي افزود: اينجاست که رئيس جمهور کشورمان از ابزار رسانه‌هاي غربي براي معرفي و بيان آرمان‌ها و مواضع جمهوري اسلامي ايران استفاده مي‌کند و غرب که توان مقابله منطقي و در لحظه با آن را نداشته روي به ترفندهاي ديگر براي انحراف افکار عمومي و مخدوش کردن اين سفر مي‌آورد.

ماني فر ادامه داد: مواضع ناسنجيده و زمان ناشناسانه در داخل کشور که تاثير مستقيم بر سياست خارجي نظام دارد، بهانه‌اي به دست رسانه‌هاي غربي مي‌دهد تا در اين مسير به فعاليت عليه ايران بپردازند؛ مثلا بي بي سي فارسي در اقدامي غير حرفه‌اي به حاشيه سازي براي اين سفر روي آورد.

ماني فر در ادامه افزود: البته برخورد مدبرانه رسانه ملي در بيان مناسب موضوع و پاسخ گويي به شبهات در اين باره منجر به آن شد تا اين حاشيه‌ها کاهش يابد.

اين کارشناس رسانه‌هاي بين‌المللي با اشاره به کارشکني منافقين در حاشيه سفر رئيس جمهور کشورمان به نيويورک گفت: از سوي ديگر منافقين نيز که اين روزها حال خوبي ندارند و با حمايت آمريکا از ليست سازمان‌هاي تروريستي خارج شدند و در تلاش بودند که در اين سفر به اصطلاح خودي نشان دهند، پس در قدامي ابلهانه به سخنگوي وزارت امور خارجه کشورمان در برابر چشمان بي تفاوت پليس نيويورک حمله کردند تا بتوانند براي خود جاي بيشتري در دل آمريکا دست و پا کنند.

وي ادامه داد: البته اينگونه حرکت‌ها نتوانسته به آنچه که مقصود آنها بوده منجر شود چرا که حضور رسانه‌اي رئيس جمهور کشورمان، مصاحبه‌هاي مختلف و در کنار آن دو نطق غير قابل پيش بيني با پيامي صلح آميز و افشاگرانه در مجمع عمومي سازمان ملل بار ديگر رئيس جمهور ايران را در کانون توجهات جهاني و نگاه نکته بين رسانه‌ها قرار داد.

ماني فر با اشاره به عملکرد رسانه‌هاي داخلي در پوشش سفر احمدي نژاد اظهار داشت: رسانه‌هاي داخلي به ويژه صدا و سيما بايد به گونه‌اي متفاوت در اين صحنه‌ها حاضر شوند و تنها به بازتاب سخنراني و حاشيه‌ها نپردازند بلکه با ارائه تحليل‌هاي به هنگام، اغنا کننده و خبرسازي‌هاي متناسب با وضع امروز ايران در منطقه و جهان، رسانه‌هاي خبري غرب را زمين گير کنند و آنها را به انفعال بکشانند.

وي ادامه داد: رسانه‌هاي داخلي اين ظرفيت را دارند که حرف جديد خود را در عرصه جهاني بيان کنند، به شرط آنکه چگونه سخن گفتن متناسب با شرايط امروز منطقه و جهان را دريابند.

ماني فر تاکيدکرد: آرمان‌هاي انقلاب اسلامي مانند عدالت خواهي و ظلم ستيزي ثابت هستند، اما چگونگي بيان آنها متناسب با هر روز چهره‌اي متفاوت پيدا مي‌کند و رسانه‌هاي ما اگر اين تفاوت را درک کنند و اطلاع رساني مناسب را با بياني اغنا کننده براي افکار عمومي به ا نجام رسانند، مي‌توانند به سدي مستحکم در برابر خبر سازي‌هاي رسانه‌هاي غربي تبديل شوند.

اين کارشناس رسانه‌هاي بين‌المللي در پايان خاطر نشان  کرد‌: البته نخبگان فکري و فرهنگي جامعه نيز بايد به گونه‌اي برنامه ريزي و تدبير کنند که کمتر بهانه‌اي در داخل به دست بيگانگان خارج نشين بيافتد و زمينه براي حضور هرچه بهتر رسانه‌هاي داخلي در عرصه‌هاي منطقه‌اي و جهاني فراهم شود.

انتهاي پيام/ش3
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار