كوثري در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

ادعاي مالكيت امارات بر جزاير سه‌گانه، نشان از فرمانبري‌ از آمريكا دارد

عضو كميسيون امنيت ملي مجلس با اشاره به طرح مجدد ادعاي واهي مالكيت امارات بر جزاير سه‌گانه كشورمان در خليج فارس گفت:‌ سران برخي از كشورهاي عربي از جمله امارات نقش تصميم‌گيرنده‌اي در امور خود ندارند لذا آمريكا و رژيم صهيونيستي در شرايط حساس آنها را تحريك به طرح اين ادعاي واهي كرده و آنان نيز به نشانه فرمانبري‌ از آمريكا به آن عمل مي‌كنند.

اسماعيل كوثري نماينده مردم تهران در مجلس با اشاره به اعزام هيئتي از كميسيون امنيت ملي به سوريه و ليبي در راستاي رايزني براي آزادسازي ربوده‌شدگان كشورمان در اين كشورها به خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران گفت:‌ طبق برنامه‌ريزي‌هاي صورت گرفته به زودي دو هيئت از كميسيون امنيت ملي به سوريه و ليبي اعزام خواهند شد.

وي در ادامه افزود: اين اقدام در راستاي رايزني براي آزادسازي ربوده‌شدگان در اين كشورها بوده و قطعا نقش موثري در آزادسازي آنها خواهد داشت.

عضو كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس تصريح كرد: اين سفر همچنين مي‌تواند در ارتقاي سطح روابط ديپلماتيك جمهوري اسلامي ايران با دو كشور سوريه و ليبي كه از حساسيت ويژه‌اي برخوردار هستند نيز ايفاي نقش كند.

كوثري در بخش ديگري از اظهارات خود به طرح مجدد ادعاي واهي امارات مبني بر مالكيت جزاير سه‌گانه ايراني در خليج فارس از تريبون مجمع عمومي سازمان ملل اشاره كرد و گفت: سران برخي از كشورهاي عربي از جمله امارات تصميم‌گيرنده امور خودشان نيستند لذا آمريكا و رژيم صهيونيستي در شرايط حساس آنها را تحريك به طرح اين ادعاي واهي مي‌كنند و آنان نيز به اين دستورات عمل مي‌كنند.

وي افزود: صدام ديكتاتور پيشين عراق نيز بارها از اين ادعاها مطرح كرده بود اما هيچ وقت نتوانستند آنرا ثابت كنند چرا كه حق با جمهوري اسلامي ايران است.

عضو كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس در پايان در پاسخ به سوالي مبني بر ضرورت واكنش دستگاه ديپلماسي به طرح اين ادعا گفت: معتقدم هيچ نيازي به واكنش دستگاه ديپلماسي كشورمان به اين موضوع وجود ندارد چرا كه حتي كشورهاي عربي نيز به پوچ بودن اين ادعا پي برده‌اند.
انتهاي پيام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار