معاون وزیر امور خارجه:

ایرانیان خارج از کشور سرمایه ملی محسوب می‌شوند

معاون کنسولي، امور مجلس و ايرانيان وزارت امور خارجه گفت: ایرانیان خارج از کشور سرمایه ملی محسوب شده و از توسعه و رشد کشور نیز خوشحال هستند.

به گزارش حوزه سياست خارجي باشگاه خبرنگاران، حسن قشقاوی شامگاه یکشنبه در آیین تودیع و معارفه مسوول دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه در بوشهر افزود: سن ایرانیان خارج از کشور، سن بازگشت به هویت خویش است و خیلی از این افراد دوست دارند به ایران بازگردند.

وی با تاکید بر اینکه این بحث‌ها شفاهی نیست و بر مبنای کار میدانی به دست آمده است، ادامه داد: بهترین اقدام با مشی اصول گرایانه، از بین بردن موانع و تسهیل ورود ایرانیان به کشور است تا زمینه تغییر افکار آنها نسبت به کشور ایجاد شود.

وی افزود: بر اساس بررسی‌های انجام شده فقط سه تا پنج درصد ایرانیان مقیم خارج از کشور جزو اپوزسیون هستند و بیش از 95 درصد از آنها انگیزه‌اي براي دهن کجی به انقلاب و ارزش‌های نظام ندارند.

قشقاوی گفت: اطلاعات خارجی‌ها از ایران بسیار ضعیف است به گونه‌ای که در اجلاس غیرمتعهدها در تهران، سفیران و نمایندگان همین کشورها اذعان به برداشت اشتباه خود از ایران کردند.

وی اظهار داشت: نمودار تبعیض علیه مسلمانان و کشورهای جهان سومی در غرب رو به رشد است و این موضوع به تایید سازمان ملل نیز رسیده است.

معاون وزیر خارجه با بازخوانی ظرفیت‌ها و سوابق تاریخی بوشهر در روابط خارجی با کشورهای مختلف در یک قرن گذشته یادآور شد: احیای کنسول‌گری در این استان با توجه به پیشینه قوی در سالیان گذشته ضروری است.

وی بیان کرد: فلسفه ایجاد دفتر نمایندگی در استان‌ها ارایه یک هویت بین‌المللی در ظرفیت‌های این استان ها و معرفی در گستره جهانی است.

قشقاوی از بوشهر به عنوان دومین شهر پس از کیش در صدور ویزا در مدت زمان 45 روز عنوان کرد و گفت: این امر نشان دهنده ظرفیت بوشهر در ارتباطات بین‌المللی است.

وی جذب سرمایه گذار در حوزه‌های مختلف در استان بوشهر را یک ضرورت دانست و گفت: با تشکیل شورای روابط خارجی در این استان می‌توان ضمن تعامل گسترده با بوشهریان خارج از کشور زمینه سرمایه گذاری آنها در این استان را افزایش داد.

در این نشست از خدمات محمد قبادی راد قدردانی و علیرضا محمودی به عنوان رئیس جدید دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه در بوشهر منصوب شد.

انتهاي پيام/ش3

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار