گروه دانه ها و مغزها بهترين ميان وعده براي دانش آموزان

گروه دانه ها و مغزهاي روغني حاوي مقادير مناسبي از ويتامين E، روي، پروتئين و فيبر نامحلول بوده و براي ميان وعده بسيار مناسب هستند.

به گزارش گروه علمي،‌ پزشكي باشگاه خبرنگاران به نقل از وبدا؛ سعيده معاني ، كارشناس دفتر بهبود تغذيه جامعه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي ضمن بيان اين مطلب اظهار داشت: نوع چربي موجود در اين گروه از نوع چربي هاي مفيد بوده و جايگزين مناسبي براي چربي هاي نوع اشباع و ترانس است كه به كاهش كلسترول و تري گليسيريد كمك مي كند.

سعيده معاني با اشاره به اين كه گروه مغزها و دانه ها به حفظ سلامت پوست كمك زيادي مي كند، افزود: فيبر نامحلول موجود در اين تركيبات با جذب آب در دستگاه گوارش منجر به افزايش حجم مدفوع شده و در نتيجه از بروز يبوست جلوگيري مي كند،‌ از سوي ديگر با ايجاد احساس سيري و پري شكم از پرخوري و زياده خوري نيز جلوگيري مي كند.

وي تصريح كرد: يك مشت آجيل و خشكبار، دانه هايي مانند كنجد، نخودچي و كشمش، شاهدانه و گندمك،‌ ذرت بوداده و برنجك، نمونه هايي از ميان وعده هاي غذايي هستند كه مصرف آنها براي دانش آموزان توصيه مي شود.

اين كارشناس تغذيه با تاكيد بر اين كه بايد در مصرف ميان وعده ها نيز دقت شود، گفت: درست است كه اين گروه در ميان وعده هاي سالم آورده شده است ولي مصرف بيش از حد آنها مي تواند ايجاد اضافه وزن و چاقي كند بنابراين رعايت حد تعادل در مصرف و ايجاد تنوع در استفاده از آنها توصيه مي شود. /ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار