قم/

هر که دارد هوس کرب و بلا بسم الله

بازدید عمومی از ضریح شش‌گوشه امام حسین (ع) در قم آغاز شد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم، ضریح شش‌گوشه امام حسین (ع) مسافری از قم به کربلاست که با عشق و ارادت عاشقان اهل بیت (ع) ساخته شده و و با اشک های همان ها به سوی نینوا بدرقه اش می کنند پس به همین دلیل باید نظاره‌اش را غنیمت بدانیم.
ای عاشورایی چشم‌هایت را ببند خیالت را تجسم کن و تجسمت را باور و باورت را در حقیقت مشاهده کن؛ به سویش برو و خود را در کنارش تصور کن.
چشمت را ببند، دستت را دخیل پنجره‌هایش کن و تصور کن در جوارش هستی و زیر لب زمزمه کن السلام علیک یا ابا عبدالله الحسین(ع)
با اشک دیدگانت دلت را از غبار غم شستشو به و بار دیگر چشمت را ببند و تصور کن بارگاهش را ، عظمت و جبروتش را، زیرا او نگین کربلاست و طبیب دردمندان و التیام‌بخش همه دردمندان است.
اوست که به همه دردها آشناست، آخر او حماسه ساز عاشورا است و چشمانش با اشک و خون آشناست و علی‌اصغر(ع) تا علی‌اکبر(ع) خود را از دست داده و معنای جانفشانی برادر را در قالب دستان عباس چشیده است.
آری ،این ضریح حسین(ع) و مسافری از ام‌القرای قم به مقصد کربلاست، وقت تنگ است تا ضریح شش گوشه را بار دیگر نظاره کنی و زمزمه کنی لبیک یا حسین(ع)
اما این دیدار اول ضریح بود ولی در دیدار دوم باید به کربلا بروی و در جوارش قرار گیری، خوش به حال آن ضریح که شبانه‌روزش را همجوار حسین(ع) و فاطمه(س) بوده و همین است دلیل قدر و منزلت ضریح شش‌گوشه.
این را بار دیگر می گویم حسین جان، ضریحی که حریم تو می‌شود نظاره‌اش را باید غنیمت دانست ضریحی که نشان‌دهنده عشق و دلدادگی عاشقان و دوستداران توست.
اما ای کاش یزیدیان بودند و می‌دیدند که حسین فاطمه(س) چه قدر عاشق و دلداده دارد تا با او در صحرای کربلا این چنین نمی‌کردند.
لحظه ها می گذرد، یادت نرود... هرکه دارد به سرش شور و نوا بسم الله..../س
برچسب ها: قم ، زائر ، کربلا ، ضریح مطهر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.