سردار جوانی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران تشريح كرد

دو اقدام موازی ايران برای جلوگيری از هر تعرض دشمن/ دفع تهديدات راهكار سياسی ندارد

ريشه مشكلات اقتصادی، تهديدات دشمن عليه كشورمان و واكنش فرماندهان نظامی، ادعای مضحك اصلاح‌طلبان در قالب نامه حجاريان و ... از جمله موضوعاتی است كه مشاور عالی نماينده ولی فقيه به آن پاسخ داده است.

سردار سرتيپ پاسدار يدالله جوانی مشاور عالی نماينده ولی فقيه در سپاه پاسداران در گفتگو با خبرنگار دفاعی- امنيتی باشگاه خبرنگاران، درباره مشکلات اقتصادی و آشفتگی‌های بازار ارز طی هفته‌‌های اخير گفت: مشکلات اقتصادی ناشی از 2 عامل است، دشمنان ما را با هدف فشار بر مردم و نظام جمهوری اسلامی در تنگناهای اقتصادی قرار می‌دهند تا اقتصادمان را از تعادل خارج کنند.

وی ادامه داد: البته اگر تصورمان اين باشد که همه مشکلات ناشی از تحريم‌های اقتصادی است، درست نيست؛ تحريم‌ها تاثير دارند اما نه اينکه تاثير 100 درصدی داشته باشند.

مشكلات اقتصادی منشأ داخلی دارند

مشاور عالي نماينده ولي فقيه در سپاه با بيان اين مطلب که بسياري از مشکلات اقتصادي منشا داخلي دارند، تصريح کرد: عوامل متعددي در آشفتگي بازار يا سيستم اقتصادي کشور تاثير گذارند، لذا همه قوا و دست‌اندرکاران اقتصادي کشور بايد راه‌حل‌هاي مناسب را جست و جو کنند و با هم‌دلي و وحدت بر مشکلات بوجود آمده فائق بيايند.

سهم و آثار تحريم‌ها به گونه‌اي نيست که ما نتوانيم از آن عبور کنيم

سردار جواني اضافه کرد: سهم و آثار تحريم‌ها به گونه‌اي نيست که ما نتوانيم از آن عبور کنيم، ظرفيت‌هاي بالا و زير ساخت‌هاي خوبي را در کشور داريم و با توجه به اينکه بسياري از کارشناسان معتقدند سهم تحريم‌ها کمتر از سهم مشکلات داخلي در نوسانات ارز است بايد راه‌حل مناسبي را براي غلبه بر مشکلات داخلي بيابيم.

ادعاي حجاريان

مشاور عالي نماينده ولي فقيه در ادامه اين گفتگو درباره اظهارات اخير سعيد حجاريان و طرح اين ادعا كه به دليل سياست‌هاي غلط برخي مسئولان و فرماندهان نظامي، کشور در آستانه جنگ قرار گرفته است، گفت: اين آقايان تصور مي‌کنند مردم ما ناآگاه هستند و تحت تاثير چنين تحليل‌هاي غلط قرار مي‌گيرند.

اينكه بعد از 24 سال جنگي عليه ما صورت نگرفته است بخاطر توان دفاعي بالاست

وي افزود: اساسا اگر جمهوري اسلامي ايران بعداز جنگ تحميلي هشت ساله تا به امروز، جنگ ديگري نداشته به خاطر آمادگي دفاعي ايران در برابر تهديدات دشمنان بوده است.

سردار جواني با اشاره به آمادگي نيروهاي مسلح و دست‌اندر‌کاران تامين امنيت کشور طي 2 دهه گذشته اظهار داشت: با اتکا بر اين مبنا(آمادگي نيروهاي مسلح) دشمنان جرات دست‌اندازي به ملت ايران را ندارند.

تحليل حجاريان بي‌مبنا و سست بنيان است

مشاور عالي نماينده ولي فقيه در سپاه با اظهار تعجب از تحليل‌هاي غلط حجاريان و جريان اصلاحات مبني بر اينکه کشور در آستانه جنگ قرار گرفته است، گفت: اين تحليل، تحليل بي‌مبنا و سست بنيان است.

وي ادامه داد: تحليل‌هاي اين‌گونه‌اي از پايه غلط است چرا که امروز وقتي نتانياهو و باراک ايران را تهديد به اقدام نظامي مي‌کنند، بيشترين مخالفت‌ها با اين اقدام از ناحيه خود سران رژيم صهيونيستي نشان داده مي‌شود، دليلش اين است که جمهوري اسلامي ايران به راحتي مي‌تواند جلوي اين تهديدات بايستد و متجاوز را در اين حرکت با شکست و ناکامي مواجه کند.

دو اقدام موازي ايران براي جلوگيري از هر تعرض دشمن

سردار جواني با طرح اين سوال که علي‌رغم جوسازي‌هاي رسانه‌اي چرا آمريکايي‌ها حمله نظامي به ايران را غير‌عاقلانه ارزيابي مي‌کنند، خاطر‌نشان کرد: علت اين احتياط آمريكايي‌ها اين است که طي 2 دهه گذشته نيروهاي نظامي ما 2 اقدام را به موازات هم انجام داده است.

وي بالا رفتن قدرت دفاعي و بازدارندگي و واکنش جدي فرماندهان نظامي به تهديدات دشمنان را 2 اقدام جمهوري اسلامي ايران در جهت منصرف کردن هر حمله نظامي به کشور مطرح کرد.

سردار جواني همچنين تصريح کرد: وقتي دشمنان با ادبيات تهديد با ملت ايران صحبت مي‌کنند، طبيعي است که فرماندهان نظامي ما نيز عزم و اراده خود را مبني بر مقابله با هر نوع تهديد و تجاوز را آشکار مي‌کنند.

سخنان سردار جعفري ستودني است

مشاور عالي نماينده ولي فقيه در سپاه اظهارات فرمانده کل سپاه پاسداران را مبني بر جنگ احتمالي ايران با غده سرطاني اسرائيل غاصب را ستودني و غرور آميز خواند و تصريح کرد: صحبت‌هاي سرلشکر جعفري و ديگر مقامات نظامي ما براي پاسخ به ادبيات تهديدآميز دشمن، صحبت قابل دفاعي است که شجاعت و مهارت بالاي نيروهاي مسلح در برخورد با هر نوع تهديد را نشان مي‌دهد.

حجاريان عقبگرد بزند ببيند چه تئوري ذليلانه‌اي داشته است

وي در ادامه اين گفتگو، نامه حجاريان مبني بر استراتژي دفع تهديدات خارجي با راه‌ حل سياسي را پر از اشکال دانست و افزود: حجاريان و جريان وابسته به او بايد عقب‌گرد بزنند و ببينند چگونه در برابر تهديد خارجي عقب‌نشيني مي‌کردند و مي‌گفتند بايد راه‌حل سياسي را براي مقابله با تهديدات دشمنان انتخاب کنيم.

سردار جواني اظهار داشت: اگر قرار باشد تهديدات آمريكا و اروپا را با همان نگاه سياسي برطرف كنيم بايد در بسياري از اهداف و آرمان‌هاي انقلاب تجديد‌نظر مي‌کرديم و در چارچوب منافع آمريکا و غربي‌ها حرکت مي‌کرديم و با صهيونيست‌ها هم قدم مي‌شديم تا تهديد خارجي مرتفع شود.

اصلاحات مورد‌نظر حجاريان تهي‌سازي ايران از هويت واقعي خود است

مشاور عالي نماينده ولي فقيه در سپاه، اصلاحات مورد نظر حجاريان را تهي‌سازي جمهوري اسلامي ايران از هويت واقعي خود عنوان و تصريح کرد: اين نگاه، نگاه ذليلانه و نگاه مبتني بر نوع تجديد‌نظر طلبي در پايبندي به آرمان‌هاي انقلاب اسلامي است.

وي با اشاره به آيه‌اي از قرآن کريم مبني بر اينکه "خداوند باري تعالي از مسلمانان خواسته که خودشان را در برابر کفار قوي کنند" بيان داشت: ما امروز شاهد عظمت و شکوه توانمندي نيروهاي مسلح در دفاع از استقلال و تماميت ارضي نظام جمهوري اسلامي ايران هستيم.

سردار جواني با ابراز تاسف به حال کساني که روزي در سنگرهاي انقلاب اسلامي بودند و امروز پشيمان از گذشته خود هستند، اظهار داشت: متاسفانه عده‌اي اين توانمندي نيروهاي مسلح را جنگ‌طلبي فرض مي‌کنند، قطعا در داخل ايران هيچ کسي به دنبال جنگ نيست و اگر فردي جمله‌‌هاي منفي را به مسئولان نسبت مي‌دهد، شيطنت است.

وي در پايان خاطرنشان کرد: منظور اصلي فرماندهان نظامي و مسئولان، ‌متکي بر اوج آمادگي نيروهاي مسلح است که اگر دشمني بخواهد دست از پا خطا کند، ملت ايران و نيروهاي مسلح به گونه‌اي خواهند ايستاد که آثار پشيماني در چهره‌هاي متجاوزان در همان لحظات اول آشکار شود.

انتهاي پيام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار