اصفهان/

صادرات داروهای تولیدی اصفهان به 18 کشور جهان

مدیرعامل شرکت داروسازی فارابی اصفهان از صادرات محصولات این شرکت به 18 کشور خارجی از جمله تاجیکستان، سریلانکا، بلاروس، عراق ،کامرون و یمن خبر داد .

 علیرضا تحسیری در گفتگو با خبرنگارباشگاه خبرنگاران اصفهان افزود:این شرکت سالانه یک میلیارد و 200 میلیون کپسول تولید می کند.

وی با اشاره به موفقیت شرکت داروسازی فارابی در سطح کشور گفت: این شرکت در شش سال گذشته، چهار بار موفق به کسب عنوان صادر کننده نمونه ملی شد.

مدیر شرکت داروسازی فارابی افزود: ارزش صادرات این شرکت در سال گذشته 10 درصد از فروش داخلی معادل 6/11 میلیون دلار بوده است.

وی میانگین سهم این شرکت را از کل فروش داروهای تولیدی داخل کشور معادل 1/5 درصد ذکر کرد و گفت: بازده سرمایه گذاری این شرکت 3/165 درصد بوده است.

تحسیری گفت: 192 نوع داروی مختلف در ایران تولید شده که نمونه های مشابه آن در کشورهای قدرتمند دنیا نیز تولید می شود. وی اضافه کرد:داروهای ایرانی از لحاظ کیفیت و قیمت قابلیت رقابت با داروهای مشابه خارجی را دارد.

مدیر شرکت داروسازی فارابی گفت:کیفیت داروهای تولید شده با داروی مرجع جهانی آن سنجیده می شود و سپس تاییدیه کسب می کند.

به گفته وی،داروهای ایرانی کیفیت بسیار بالایی دارد و قیمت آن حدود هفت برابر کمتر از قیمت عرضه شده در بازار جهانی است.

وی افزود: مواد اولیه ساخت 160 نوع دارو در کشور تولید شده که مورد تایید کشورهای اروپایی قرار گرفته سات و توانایی صادر کردن آن نیز وجود دارد.

تحسیری افزود: ایران آمادگی صدور یکهزار و600 نوع دارو به کشورهای مختلف را دارد./س
برچسب ها: اصفهان ، صادرات ، دارو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.