رئيس كميسيون امنيت ملي مجلس:

اظهار نظر غيرواقعي آمانو، تحت تأثير فشارهاي سياسي آمريكا صورت گرفته است

رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس اظهارات اخیر آمانو مبنی بر اینکه ایران به ساخت تجهیزات انفجار اتمی دست زده است، را متاثر از فشار سیاسی آمریکا خواند و گفت: ضرورت دارد سازمان انرژی اتمی ایران در جهت تکذیب جدی این موضوع و اتهام وارده به ایران اعلام موضع کند.

به گزارش حوزه پارلمان باشگاه خبرنگاران علاءالدین بروجردی نماينده مردم بروجرد در مجلس با اظهار تاسف از اظهارات مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی درباره در دست داشتن اطلاعاتی که نشان می‌دهد ایران به ساخت تجهیزات انفجار اتمی دست زده است، افزود: واقعا جای تاسف دارد مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی که باید مبنای اظهاراتش اطلاعات دقیق و صحیح باشد براساس اطلاعات نادرست چنین قضاوتی را درباره فعالیت‌های صلح‌آمیز هسته‌ای ایران مطرح می‌کند.

وي در ادامه با غیر واقعی خواندن ادعاهای یوکیا آمانو درباره فعالیت‌های هسته‌ای ایران، ادامه داد: ضرورت دارد در این زمینه سازمان انرژی اتمی ایران در جهت روشن‌سازی واقعیت‌ها، در جهت تکذیب جدی این موضوع نادرست و اتهام وارده  به ایران اعلام موضع کند.

رئيس كميسيون امنيت ملي مجلس با تاکید بر همکاری‌های گسترده جمهوری اسلامی ایران با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، یادآور شد: جمهوری اسلامی ایران همواره ضمن همکاری گسترده با آژانس، از حضور و بازدید بازرسان از مراکز هسته‌ای خود استقبال کرده، در چنین شرایطی این نوع ادبیات آن هم از سوی مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به نظر می‌رسد که متاثر از فشار سیاسی آمریکایی هاست.


وي كه با خبرگزاري خانه ملت گفتگو مي‌كرد، در پايان اظهار داشت: طرح چنین اظهاراتی از سوی مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اعتبار این نهاد را زیر سوال می‌برد.

گفتني است یوکیا آمانو، مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، در همایش مرکز تحقیقات سیاست بین‌الملل "لوی" در استرالیا مدعی شد: آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اطلاعات موثقی در اختیار دارد که به اقدام گذشته ایران در انجام فعالیت‌های مرتبط با توسعه تجهیزات انفجاری هسته‌ای اشاره دارد.
انتهاي پيام/س2
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار