وزير ارشاد در مراسم افتتاحیه بیست و ششمین جشنواره فیلم کودک؛

سینماگران فرهنگ ایرانی را به کودکان آموزش دهند

امیدوارم سینماگران مان بتوانند صداقت و پاکی نهفته در کودکان سرزمین را با ساخت آثاری درباره فرهنگ ایران حفظ کنند.

به گزارش خبرنگار حوزه سینما باشگاه خبرنگاران، شب گذشته افتتاحیه بیست و ششمین جشنواره فیلم کودک و نوجوان در اصفهان با حضور سید محمد حسینی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، احمد میرعلایی دبیر جشنواره کودک، جواد شمقدری ریس سازمان سینمایی و مسئولان استان اصفهان و جمع کثیری از اهالی رسانه و هنرمندان در سالن ورزشی گل نرگس اصفهان با اجرای امیرحسین مدرس آغاز شد.
در ابتدای این مراسم؛ فیلمی کوتاه با نام «بانوی بی نام و نشان» با حضور هفت تن از بازیگران زن سینمای ایران در پاسداشت مقام بانوی فاطمه زهرا(س) پخش شد که در این فیلم زهرا سعیدی، بیتا بادران، سحر قریشی، آنا نعمتی، آزاده شمس، شقایق فراهانی و ماه‌چهره خلیلی به عنوان 7 چهره سینمای ایران حضور داشتند که پس از پخش آن فیلم در سالن مراسم نیز حضور یافته و معنویت خاصی را به سالن مراسم بخشیدند.
پس از اجرای این بخش سیداحمد میرعلایی دبیر جشنواره گفت: سال گذشته جشنواره این جشنواره به نام مبارک امام علی(ع) برگزار شد و ما نگران این بودیم که نتوانیم این جشنواره را در شان نام آن حضرت برگزار کنیم که خوشبختانه از پس کار بر آمدیم و امسال را به نام حضرت فاطمه زهرا(س) نامگذاری کردیم.
وی ادامه داد: من چندین صفحه برای گزارش دبیر جشنواره آماده کرده بودم؛ اما وقتی امروز به گلزار شهدای اصفهان رفتیم و با حضور 2 هزار دانش آموز اصفهانی به این شهدا ادای احترام کردیم، حس کردم آنچه که ما انجام داده‌ایم در مقابل خون شهدا هیچ ارزشی ندارد.
میر علایی ادامه داد: تبریک می‌گویم به همه عزیزانی که دل‌شان برای این جشنواره تپید و البته از کسی گلایه نمی‌کنم؛ اما واقعا این مسیر را به نوعی خدمت‌گزاری به کسانی که آینده این مملکت را می‌خواهند بسازند، بدانید این دوران به اعتقاد من دوران حج است، من وقتی تلاش اعضای جشنواره را برای آماده سازی دیدم حس کردم همه آن‌ها انگار برای حج آماده می‌شوند.
سیداحمد میرعلایی در توضیح کاشی‌هایی که روی سن قرار داشتند، گفت: سال گذشته حرم امام علی (ع) عنایت کرد و پرچم بارگاه خود را به جشنواره هدیه کرد؛ اما امسال هر چه گشتیم نتوانستیم نشانی از حضرت فاطمه (س) پیدا کنیم چرا که ایشان بارگاهی ندارند و این کاشی‌های روی صحنه از آب زمزم، تربت امام حسین(ع)، عطر یاس، گلاب قمصر کاشان، تربت شهدای گمنام شلمچه، نمک، آب و اشک چشم آن هفت بانوی بازیگر  تشکیل شده و قرار است اولین خشت حرم فاطمه زهرا باشد.
وی افزود: این خشت را نمی‌شود جایی نصب کرد تا زمانی که امام زمان (عج) ظهور کند و تا آن زمان در موزه امام رضا (ع) به امانت خواهد ماند تا صحن آن بانوی مطهر به دستان خود آقا ساخته شود.
در ادامه مراسم اهدای جوایز سومین دوره مسابقه فیلمنامه نویسی انجام شد و طی آن دیپلم افتخار، جایزه نقدی و قرارداد نگارش فیلمنامه به پریساشمس برای فیلمنامه خورشید می تابد، دیپلم افتخار، جایزه نقدی و قرارداد نگارش فیلمنامه به مهری عطایی برای فیلمنامه زنگ دوچرخه، دیپلم افتخار، جایزه نقدی و قرارداد خرید فیلمنامه به نیاز اسماعیل پور برای فیلمنامه ماهی گوشواره دار  و دیپلم افتخار، جایزه نقدی و قرارداد خرید فیلمنامه به نیاز اسماعیل پور و گلزار رضوی برای فیلمنامه سارا و مامان گلی اهدا شد.
پروانه زرین این بخش به همراه جایزه نقدی و خرید فیلمنامه به سیروس حسن پور و بابک نبی زاده برای فیلمنامه دریا همیشه طوفانی نیست تعلق گرفت.
پس از اهدای جوایز فیلمنامه نویسی از مسعود کرامتی کارگردان مطرح سینمای کودک تقدیر شد.
در ادامه مراسم برگزیدگان بخش پوستر معرفی شدند.
در بخش عکس فیلم دیپلم افتخار و جایزه نقدی به لیلا خوش کنار برای عکس های فیلم سینمایی روییدن در باد ساخته رهبر قنبری اهدا شد، همچنین پروانه زرین و جایزه نقدی به ایران انتظام برای عکس های فیلم سینمایی قبیله من ساخته غلامرضا آزادی تعلق گرفت. همچنین به پاس چهار دهه فعالیت هنری در زمینه عکاسی سینما از بهروز صادقی بعنوان عکاس پیشکسوت سینمای ایران تقدیر به عمل آمد.
در بخش پوستر فیلم دیپلم افتخار و جایزه نقدی به طاها ذاکر برای فیلم سیمنایی فصل باران های موسمی ساخته مجید برزگر اهدا شد و پروانه زرین و جایزه نقدی به بهزاد خورشیدی برای فیلم سینمایی کلاه قرمزی و بچه ننه ساخته ایرج طهماسب تعلق گرفت.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه طی سخنانی کوتاه گفت: امیدوارم که سینماگران عزیز ما بتوانند این هنرنمایی را داشته باشند که کودکان عزیز را از آن پاکی و صداقتی که در وجودشان دارند حفظ کنند و مانع بشوند از این که ذائقه فرزندان عزیز ایران با آثار مخرب غربی تغییر کند.
وی ادامه داد: اگر ما مسایل فرهنگی خودمان را سرلوحه کار قرار دهیم جوانان ما به دنبال قهرمانان پوشالی دیگران نخواهند رفت.
در ادامه مراسم، از سیروس حسن‌پور کارگردان سینمای ایران تقدیر شد که وی جایزه خود را به همسرش تقدیم کرد../ي2
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار