اصفهان/

کاخ ویژه جشنواره فیلم کودک در اصفهان ساخته شود

داور بخش بین‌الملل بیست و ششمین جشنواره فیلم کودک و نوجوان گفت: فیلم‌های کودک باید امید و نشاط را در جامعه به جریان اندازد.

 علی شاه‌حاتمی پیرامون برگزاری این جشنواره در شهر اصفهان در گفتگو با خبرنگارباشگاه خبرنگاران اصفهان اظهار داشت: به نظر من هر اتفاقی که برای کودکان و نوجوانان رخ می‌دهد اتفاق مثبتی است و حتی اگر در روستاهای دور افتاده نیز برای کودکان کار شود، اتفاق مثبتی رخ داده است. به نظر من جشنواره‌ها باید در مکانی متمرکز شوند و در شهرهای دیگر از فیلم ‌های جشنواره‌ها استفاده کنند.

وی ادامه داد: به نظر من در برگزاری جشنواره‌های کودک و نوجوان باید تلاش کنیم که شادی‌ها را به آنها منتقل کرده و غم‌ها را برای خودمان نگه داریم و برآیند این جشنواره باید شادی و نشاط در جامعه باشد و فیلمی که در آن ناامیدی موج می‌زند نباید برای کودک ساخته شود.

داور بخش بین الملل جشنواره فیلم کودک در مورد ویژگی‌های آثار برگزیده این جشنواره تصریح کرد: به نظر من امید دادن به کودکان در کنار القای روحیه سلحشوری وخودباوری به آنها از ویژگی‌های اساسی جشنواره فیلم کودک به شمار می‌رود و آگاهی‌بخشی به کودکان در جنبه‌هایی که کودکان به آنها علاقه دارند، باید از دیگر ویژگی‌های فیلم‌ها باشد.

وی بیان داشت:‌ شادی و نشاط و افزایش امید در میان کودکان و نوجوانان مسئله‌ای است که از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است چراکه جامعه جهانی امروز همواره اخبار تلخی می‌شنود که وظیفه ما در این جامعه بازگرداندن امید به کودکان است.

این کارگردان ایرانی در مورد برگزاری این جشنواره در شهر اصفهان اضافه کرد: به نظر من نام جشنواره فیلم کودک و نوجوان با شهر اصفهان گره خورده و به نظر من مسوولان باید با ساخت کاخ ویژه این جشنواره در شهر اصفهان و اقداماتی نظیر این زمینه تمرکز این جشنواره در شهر اصفهان را فراهم آورند.

وی اضافه کرد: شهر اصفهان هم برای مردم ایران جذاب است و هم برای سایر مردم جهان بنابراین بهترین گزینه برای برگزاری این جشنواره شهر اصفهان است./س

برچسب ها: اصفهان ، جشنواره ، کودک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.