مسلمانان آمریکا، مسیحیان را به «پیک نیک صلح» بردند +عکس

صحبت در مورد تفاوت ها و شباهت های میان دو دین اسلام و مسیحیت و همچنین انقلاب های کشورهای عربی و فیلم موهن پخش شده در مورد پیامبر اسلام (س) از جمله مباحث مطرح شده در این پیک نیک بوده است.

به گزارش مجله شبانه باشگاه خبرنگاران، علی رغم تلاش ها و هجمه های رسانه های غربی برای اسلام هراسی، مسلمانان همواره از روشهای ابتکاری و موثری برای آشنایی سایر ادیان با دین اسلام استفاده می کنند و در جدیدترین اقدام، اهالی مسلمان و مسیحیان در ایالت کالیفرنیا آمریکا برای آشنایی با آداب و رسوم یکدیگر در یک مراسم تفریحی موسوم به "پیک نیک صلح " شرکت کردند.

طی هفته جاری مردم مسیحی و مسلمان شهر کوچک وود لند در ایالت کالیفرنیا آمریکا در پارک "جان فرنز" این شهر جمع شدند و در یک فضای دوستانه به بحث و تبادل نظر در مورد مسائل مختلف پرداختند. صحبت در مورد تفاوت ها و شباهت های میان دو دین اسلام و مسیحیت و همچنین انقلاب های پیش آمده در کشورهای عربی، فیلم موهن پخش شده در مورد پیامبر اسلام (س) و حمله به سفارت آمریکا در لیبی از جمله مباحث مطرح شده در این پیک نیک بوده است.



در این جریان این پیک نیک غذاهای حلال اسلامی تهیه و توسط شرکت کنندگان مصرف شد.

پتی مک اینتاش، مسئول کلیسای این شهر در مورد این پیک نیک می گوید: ما به یک چنین موقعیتهایی برای آشنا شدن با عقاید و افکار همسایگان مسلمان خود نیاز داریم. ما به همراه آنها برای دنیای خود آرزوهایی داریم که خوشحال می شویم آن را با هم درمیان بگذاریم. این که ما در کنار هم نشسته و صحبت می کنیم و کودکان ما در حال بازی با یکدیگر هستند یک اتفاق خوب است.



از جمله شرکت کنندگان در این پیک نیک می توان به رییس شورای این شهر و همچنین شهردار سابق آن اشاره کرد. گروه های اسلامی این شهر امیدوارند که با اقدامات این چنینی بتوانند با جو ضد اسلامی موجود در آمریکا مقابله کنند.

این ایده، باعث شده تا مسلمانان سایر شهرهای آمریکا و اروپا نیز تمایل خود را برای برگزاری این نوع پیک نیک اعلام می کنند و تهیه غذای حلال را یکی از روشهای مناسب برای جذب مردم سایر ادیان برای اشنایی با کاملترین دین الهی می دانند.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار