کوثري در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

حذف شبکه‌‌های صدا و سیما از هاتبرد "عين زورگويي" است ؛ مجلس واكنش نشان مي‌دهد

عضو كميسيون امنيت ملي مجلس با بيان اينكه حذف شبکه‌‌های صدا و سیما از هاتبرد "عين زورگويي" بوده و نشان از انحصارطلبي غرب دارد، گفت: اين موضوع از مجامع بين‌المللي قابل پيگيري است و مجلس نيز آن را محكوم خواهد كرد.

اسماعيل کوثري نماينده مردم تهران در مجلس در گفتگو با خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران با اشاره به اقدام شرکت يوتل‌ست مبني بر توقف پخش برنامه‌هاي شبکه‌هاي العالم، پرس‌تي‌وي، الکوثر، خبر، سحر 1 و 2 ، جام جم 1 و 2 و شبکه قرآن گفت: اين اقدام بيانگر اين است كه غرب با به خطر افتادن منافعش به هيچ قانوني پايبند نبوده و تحمل کوچکترين انتقادها را هم نخواهد داشت.

وي در ادامه با بيان اينكه غرب با اين اقدام نشان داد كه تاب اقدامات رسانه‌اي و آگاهي‌بخش جمهوري اسلامي ايران را ندارد و انحصارطلبي خود را ثابت مي كند، افزود: به عنوان مثال جمهوري اسلامي ايران در زمينه فعاليت هسته‌اي در چارچوب NPT حرکت مي‌کند اما چون غرب دنبال انحصار است به شکل‌هاي مختلف در اين فرآيند فشار وارد كرده و به صورتي برخورد مي‌کند که بتوانند ملت‌ها را از پا‌درآورد.

عضو کميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس با بيان اين مطلب که غرب دوست ندارد احدي به محدوده انحصاري آن وارد شود، تصريح کرد: اين اقدام غرب عين زورگويي است و حاكي از آن است كه به دنبال زياده‌خواهي به تمام معنا در اقصي نقاط دنياست.

وي روشنگري جمهوري اسلامي ايران در حوادث مهم جهان از جمله واقعه بيداري اسلامي را از عمده دلايل غرب و شرکت يوتل‌ست در متوقف‌کردن پخش برنامه‌هاي صدا و سيما از اين فرکانس ماهواره‌اي عنوان كرد و اظهار داشت: آنها از آگاهي‌بخشي جمهوري اسلامي ايران ناراحت هستند و به همين دليل با سليقه‌هاي مختلف در مورد آنها تصميم‌گيري مي‌کنند.

نماينده مردم تهران در مجلس تاكيد كرد: اين موضوع از مجامع بين‌المللي قابل پيگيري  است.

عضو کميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس در ادامه، عمل نکردن غرب به قانون‌هاي نوشته شده توسط خود مبني بر احترام و التزام به جريان آزاد اطلاعات درجهان را تأسف‌برانگيز خواند و گفت: کار آنها نوعي ظاهرسازي است؛ به‌عنوان مثال رژيم اشغالگر قدس جزء اعضاي معاهده NPT نيست و به همين دليل برخوردي نيز با كلاهك‌هاي هسته‌اي اين رژيم صورت نمي‌گيرد.

کوثري در پايان با بيان اين مطلب که غرب از طريق زور، فشار و زياده خواهي، خواسته‌هاي خود را به ملتها تحريم مي‌کند، خاطرنشان کرد: اين اقدام قطعا در مجلس ازسوي نمايندگان محکوم خواهد شد.

انتهاي پيام/س2

برچسب ها: هاتبرد ، کوثری ، یوتل ست ، مجلس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار