احمدي‌نژاد در ديدار نخست وزير تركيه:

تفاهم ملي و برگزاري انتخابات آزاد، تنها راه حل مسائل سوريه است

رئيس‌جمهور با تاکيد بر اينکه راهي جز تفاهم ملي و برگزاري انتخابات آزاد براي حل مشکلات در سوريه وجود ندارد، گفت: بايد همگان به حقوق مردم سوريه متعهد بوده و به آن احترام گذاشته و کمک کنند مردم اين کشور بتوانند از همه حقوق خود بهره‌مند باشند.

به گزارش حوزه دولت باشگاه خبرنگاران به نقل از پايگاه اطلاع‌رساني رياست‌جمهوري، محمود احمدي‌نژاد ظهر امروز (سه‌شنبه) به وقت محلي، در حاشيه اجلاس سران كشورهاي عضو سازمان اكو، در ديدار رجب طيب اردوغان نخست‌وزير ترکيه با بيان اينکه در سوريه جنگ و درگيري به نتيجه‌اي نخواهد رسيد و براي هيچ‌کدام از طرفين سودي ندارد، گفت: تنها راه‌حل مسائل سوريه اين است که کشورهاي تأثيرگذار در منطقه از جمله ايران و ترکيه بر برگزاري انتخابات آزاد در اين كشور پافشاري کنند.

رئيس‌جمهور تصريح کرد: اگر در سوريه تفاهم ايجاد نشود، درگيري‌هاي طايفه‌اي تا مدت‌ها در اين کشور باقي خواهد ماند؛ البته بايد تلاش شود تا پيش از تفاهم و برگزاري انتخابات، ميان طرف‌هاي درگير آتش بس صورت گيرد.

احمدي‌نژاد با تاکيد بر اينکه بايد در راستاي صلح، آتش‌بس و برگزاري انتخابات در سوريه تلاش شود، اظهار داشت: بايد همه به حقوق مردم سوريه متعهد شوند، البته شايد اين راه سختي باشد اما راهکاري جز اين وجود ندارد.

رئيس‌جمهور با تاکيد بر اينکه انتخاب حاکمان و نوع حکومت، حق ملت‌هاست و هيچ‌کس نمي‌تواند و نبايد اين حق را ناديده گرفته و آن را تضعيف کند، گفت: بايد همگان کمک کنند تا مردم سوريه بتوانند از اين حق خود استفاده نمايند.

رجب طيب اردوغان نيز در اين ديدار تاكيد كرد: در مسائل سوريه بايد با تشکيل گروه‌هايي به دنبال رسيدن به راه‌حل مناسب باشيم.
انتهاي پيام/س2
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار