احمدي‌نژاد در ديدار با رئيس‌جمهور پاكستان:

حركت در جهت گسترش اختلاف و درگيري در منطقه، سهيم‌شدن در نقشه دشمنان است

رئيس‌جمهور با بيان اينکه بدخواهان و دشمنان ملت‌هاي منطقه به دنبال آن هستند تا تمام کشورهاي منطقه را تضعيف و تحت سلطه خود قرار دهند، گفت: هر کس در منطقه در جهت گسترش اختلاف و درگيري حرکت کند، در نقشه دشمنان سهيم است.

به گزارش حوزه دولت باشگاه خبرنگاران به نقل از پايگاه اطلاع رساني رياست‌جمهوري، محمود احمدي‌نژاد رئيس‌جمهور ظهر امروز (سه‌شنبه) به وقت محلي در حاشيه اجلاس سران اکو در ديدار "آصف علي زرداري" رئيس‌جمهور پاکستان با تأکيد بر اينکه دموکراسي هرگز از لوله تفنگ ناتو و با جنگ و درگيري ايجاد نمي‌شود، گفت: امروز شرايط در منطقه شرايط حساسي است و ضرورت دارد همه کشورها نسبت به آن مراقبت داشته باشند.

رئيس‌جمهور با اشاره به تحولات سوريه تصريح کرد: در موضوع سوريه تنها راه‌حل ممكن، رسيدن به راهکاري براي ايجاد تفاهم ملي است و بايد تلاش کنيم تا مردم اين کشور بتوانند انتخاباتي آزاد برگزار کنند.

احمدي‌نژاد با تاکيد بر لزوم هوشمندي و هوشياري کشورهاي منطقه در قبال توطئه بدخواهان و مستکبران گفت: آنها 100 سال بر منطقه ما حاکم بودند و امروز نيز قصد دارند تا سلطه خود را بر منطقه ادامه دهند.

آصف علي زرداري رئيس‌جمهور پاکستان نيز در اين ديدار اظهار داشت: امروز اتفاقات خوبي در منطقه ما نمي‌افتد و اگر براي حل مشکلات موجود اقدام مناسبي انجام ندهيم، تاريخ ما را نخواهد بخشيد.

روساي جمهور ايران و پاکستان همچنين در خصوص راهکارهاي گسترش مناسبات و همکاري‌هاي دوجانبه و بين‌المللي با يکديگر بحث و تبادل نظر کردند.
انتهاي پيام/س2
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار