گفتگوي مفصل با يزدان عشيري درباره جشنواره فيلم"شهداي جهاد علمي":

شهداي هسته اي به جشنواره مي روند/ تصويرگر مقاومت، بيداري اسلامي و چهره جهان اسلام

جشنواره فيلم شهداي جهاد علمي با نگاهي خاص به شهداي هسته اي كشورمان برگزار خواهد شد.

يزدان عشيري دبير جشنواره فيلم "شهداي جهاد علمي" در خصوص برگزاري اين جشنواره به خبرنگار حوزه سينما باشگاه خبرنگاران گفت:‌ جشنواره فيلم، عكس، فيلمنامه شهداي جهاد علمي به همت سازمان بسيج اساتيد دانشگاه ها و مراكز آموزش عالي كشور آقاي صالحي و دبي كنگره ملي شهداي جهاد علمي حجت الاسلام عباس نصيري فرد و با همكاري دستگاههاي مختلف فرهنگي كشور با محوريت شهداي علمي و همچنين سازمان صدا و سيما كه كمك هاي شاياني در اين راستا كرده است، برگزار مي شود.
وي درخصوص ضرورت برگزاري اين جشنواره افزود: برگزاري اين جشنواره به دليل جاي خالي چنين رويدادي بخصوص در حوزه فيلم، عكس و فيلمنامه در كشور بود و سينما به عنوان رسانه اي نافذ و تاثيرگذار و جريان ساز در اين زمينه قدري غفلت كرده است،‌ بر همين اساس تصميم به برگزاري چنين جشنواره اي گرفتيم.
عشيري با بيان اينكه جشنواره نگاهي خاص به 5 شهيد هسته اي كشورمان دارد در خصوص بخش هاي مختلف اين جشنواره اظهار كرد: اين جشنواره از بخش هاي مختلفي چون فيلم/فيلمنامه و عكس تشكيل شده كه بخش فيلم آن از قالب هاي مستند/كوتاه داستاني/ گزارش تصويري/ گزارش تلويزيوني/گپ/ نماهنگ از 3 تا 10 دقيقه تشكيل شده است.
وي افزود: همچنين بخش فيلمنامه آن متشكل از فيلمنامه هاي سينمايي/ويديويي/فيلمنامه هاي كوتاه و طرح هاي مستند است و هيچ گونه ممنوعيتي به لحاظ تعداد آثار ارائه شده به دبيرخانه جشنواره ندارد.
دبير جشنواره در خصوص بخش عكس گفت:‌ در بخش عكس نيز همه عكس هايي كه در زمينه شهداي هسته اي و شهيد سردار تهراني مقدم از تولد تا شهادت را به صورت تك عكس و مجموعه عكس باشد را در بر مي گيرد.
وي در خصوص بخش بين الملل اين جشنواره بيان كرد:‌ با سياستگزاري دبير كنگره ملي شهداي جهاد علمي تصميم گرفتيم كه رويكرد بين المللي را به صورت جنبي در بخش فيلم اين جشنواره پيش بيني كنيم تمام آثاري كه به مقوله بيداري اسلامي و مقاومت در منطقه و جهان اسلام و همچنين همه موضوعات و آثار تصويري كه به مقوله استعمار علمي مي پردازند را در اين بخش بپذيريم.
عشيري در مورد تعداد آثار ارائه شده به دبيرخانه جشنواره گفت:‌ تا به امروز 30 اثر در بخش فيلم، 17 اثر در بخش فيلمنامه و 60 قطعه عكس به دبيرخانه ارسال شده كه با توجه به پايان مهلت ارسال، آثار بيشتري به دستمان خواهد رسيد.
وي افزود:‌ به طور مشخص در هر بخش 8 تا 10 اثر برگزيده خواهد شد كه در مجموع 30 برگزيده خواهيم داشت و جوايز ارزشمندي به لحاظ مادي و معنوي براي دوستان در نظر گرفتيم.
وي درخصوص زمان برگزاري اين جشنواره و اهدا جوايز خاطرنشان كرد: زمان برگزاري نخستين جشنواره فيلم شهداي جهاد علمي 14 و 15 آذر در دانشگاه تهران خواهد بود و اهدا جوايز در مراسم كنگره سراسري جهاد علمي با حضور مقامات و چهره هاي سياسي كشور خواهد بود.
گفتني است برگزاري اين جشنواره بدليل اهميت علم جهادي در دوره هاي آتي هم برگزار خواهد شد./ي2
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار