سنندج/ قائم مقام وزیر کشور؛

وجود بیش از 700 سکونتگاه غیر رسمی در کشور

قائم مقام وزیر کشور در امور اجتماعی و فرهنگی خبر داد: بیش از 700 سکونتگاه غیر رسمی در حاشیه مناطق شهری کشور شناسای شده است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران از سنندج، افشار در سنندج گفت: محوریت برنامه های اجتماعی و فرهنگی و سکونتگاه های غیر رسمی با بیان اینکه در حال حاضر بیش از 700 سکونتگاه غیر رسمی در کشور شناسایی شده و برنامه ریزی برای انسجام و ساماندهی آنها آغاز شده است افزود: در این مناطق که در نواحی  اطراف شهرها وبه صورت حاشیه نشینی و بطور ناهمگون با بافت شهری ایجاد و گسترش یافته اند بیش از  5 میلیون نفر سکونت دارند.
قائم مقام مقام وزیر کشور  تاکید کرد: سرمایه گذاری در بحث فرهنگی و اجتماعی هزینه نیست بلکه سرمایه گذاری برای تقویت مبانی اصیل و انسانی و اسلامی جامعه است که این عامل موجب می شود تا بسیاری از هزینه های اجتماعی و امنیتی جامعه در خصوص بروز معضلات اجتماعی کاهش یابد و در نهایت به جامعه آرمانی دست یابیم.
افشار افزود: تدوین سند جامع طرح تحول اجتماعی را فرصتی بی نظیر برای رسیدن به اهداف متعالی انقلاب در استقرار موازین و دستورات اجتماعی در جامعه و نیز برآورده شدن نیازفرهنگی و اجتماعی  اقشار مختلف مردم ذکر کرد و در پایان به تشریح اساسنامه طرح تحول اجتماعی و فرهنگی کشور پرداخت./س
برچسب ها: سکونت گاه ، غیررسمی ، کشور
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.