سجادی:

دوچرخه سواری ثابت کرد با کمترین امکانات می توان میزبان خوبی در آسیا بود

معاون ورزش قهرمانی و حرفه ای وزارت ورزش و جوانان گفت: مسئولان فدراسیون دوچرخه سواری کشورمان ثابت کردند که با کمترین امکانات می شود میزبانی رقابت های مهم آسیا، آن هم برای نخستین بار را به عهده گرفت.

به گزارش گروه ورزشي باشگاه خبرنگاران، حمید سجادی معاون ورزش قهرمانی و حرفه ای وزارت ورزش و جوانان در مراسم اختتامیه نخستین دوره رقابت های دوچرخه سواری جام باشگاه های آسیا که عصر روز گذشته در پیست دوچرخه سواری مجموعه ورزشی آزادی برگزار شد، اظهار داشت: فدراسیون دوچرخه سواری یکی از فدراسیون های فعال ورزش کشور است که با سرمایه گذاری بیشتر و نخبه پروری، به طور حتم شاهد کسب مدال های بیشتر و درخشش بر سکوی های معتبر این رشته ورزشی در سطح آسیایی و بین المللی خواهیم بود.

سجادی درباره برگزاری نخستین دوره رقابت های دوچرخه سواری جام باشگاه های آسیای به میزبانی کشورمان تصریح کرد: برگزاری نخستین دوره این رقابت ها با تلاش مسوولان فدراسیون دوچرخه سواری کشورمان به مرحله اجرا رسید و خوشبختانه با توجه به برگزاری این مسابقات در پیست دوچرخه سواری آزادی، نتایج خوبی شامل حال ورزش کشور به خصوص رشته دوچرخه سواری شد.

وی خاطرنشان کرد: مسوولان فدراسیون دوچرخه سواری ایران ثابت کردند که با کمترین امکانات هم می شود میزبان رویداد های مهم آسیا آن هم برای اولین بار بود و خوشبختانه این امر تجربه ای شد برای اینکه در آینده شاهد برگزاری هرچه بهتر این مسابقات به میزبانی کشورمان باشیم.

وی گفت: یکی از اهداف وزارتخانه در راستای درخشش و کسب بهترین مقام ها توسط ورزشکاران کشورمان در رشته های مختلف، فراهم آوردن امکانات و سرمایه گذاری برای اعزام ها است، خوشبختانه تاکنون در این رابطه اقدامات موثری داشته ایم که با حفظ این وضعیت قطعا نتایج بهتری را به دست خواهیم آورد.

معاون ورزش قهرمانی و حرفه ای وزارت ورزش و جوانان درباره افزایش امکانات سخت افزاری در این رشته ورزشی و ساخت پیست دوچرخه سواری سرپوشیده و چوبی در کشور بیان کرد: مطالبات ورزشی امری طبیعی است و قطعا برای آمادگی بیشتر ورزشکاران و کسب نتایج خوب در مسابقات برون مرزی، باید به گسترش این بخش نیز توجه شود، مسوولان وزارت ورزش و جوانان هم در تلاش هستند که تمامی امکانات لازم برای دستیابی به بهترین مقام ها را برای ورزش کشور فراهم کنند که به طور حتم دوچرخه سواری نیز از این امر مستثنی نخواهد بود.

سجادی تصریح کرد: در گذشته مجموعه ورزشی شهید کشوری به عنوان تنها ورزشگاه در اکثر رشته های ورزشی مورد استفاده قرار می گرفت که با استفاده از همین امکانات اکثر ورزشکاران کشورمان توانستند در مسابقات متعدد برون مرزی جایگاهی درخور نام ورزش ایران به دست آوردند.

وی تاکید کرد: در این چند سال اخیر نیز امکانات ورزشی در سطح کشور نسبت به گذشته افزایش یافته که این امر نشان دهنده حمایت بیشتر مسوولان های دولت و ورزش در راستای بهبود فضاهای ورزشی کشور است، خوشبختانه در طول یک سال شاهد بهره برداری و احداث چند پروژه ورزشی در سطح کشور هستیم که به طور حتم با حمایت های دولت این امر در سال های آینده افزایش خواهد یافت.

معاون ورزش قهرمانی و حرفه ای وزارت ورزش و جوانان بیان کرد : با حمایت های دولت به خصوص دکتر احمدی نژاد ریاست محترم جمهور، در این هفت سال اخیر فراهم آوردن امکانات سخت افزاری و نرم افزاری ورزشی در سطح کشور نسبت به 50 سال گذشته افزایش چشمگیری داشته است، بیشتر دیدارهای اهالی ورزش با مسوولان دولت در سال های حضور ایشان به عنوان ریاست جمهوری صورت گرفته وامیدوارم از این پس نیز شاهد ادامه چنین روندی باشیم.

وی درباره تنها پیست دوچرخه سواری استاندارد کشور تاکید کرد: این پیست به صورت سیمانی و در فضای باز مورد استفاده رکابزنان قرار می گیرد که دوچرخه سواران کشورمان تاکنون باتمرین بر روی چنین پیستی امکان موفقیت در مسابقات برون مرزی را به دست آورده اند، در حال حاضر نیز با توجه به عدم وجود پیست چوبی، باید از پیست آزادی به بهترین شکل استفاده شود، البته در حال حاضر اقدامات گسترده ای برای فراهم آوردن امکانات سخت افزاری این رشته ورزشی در سطح کشور با همکاری شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی صورت گرفته است.

سجادی در پایان یادآور شد: به عنوان نماینده وزارت ورزش و جوانان ازمیزبانی شایسته فدراسیون دوچرخه سواری ایران در این دوره از مسابقات تشکر و قدردانی می کنم، میزبانی برترین تیم های آسیا احتیاج به برنامه ریزی و مدیریت دقیق دارد که مسوولان فدراسیون دوچرخه سواری در این رابطه بسیار موفق عمل کردند./مح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار