تداوم کابوس فقر و بي خانماني در اروپا

فقر و بی خانمانی ناشی از بحران اقتصادی، به کابوس اتحادیه اروپا تبدیل می شود.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران  به نقل از شبکه پرس تی وی ؛  با تشدید بحران اقتصادی اروپا شمار بیشتری از مردم در کشورهای اروپایی با فقر و بی خانمانی مواجه می شوند. باآنکه مقامات اتحادیه اروپا، راه حلهایی محدود برای کمک به این افراد مدنظر دارند، تحلیلگران تاکید دارند بهترین و اساسی ترین برای حل مشکلات این افراد ، چاره اندیشی برای مشکلات اساسی اروپا است. روز گذشته مقامات اتحادیه اروپا در بروکسل(مقر اروپایی اتحادیه اروپا) ، از طرحی رونمایی کردند که هدف از آن کمک به افراد فقیر و بی خانمان در کشورهای اروپایی است.

لاسزلو اندور کمیسر اتحادیه اروپا در امور مربوط به اشتغال در این خصوص گفت: این طرح پیشنهادی به صورت مشخص تامین غذا برای محرومترین افراد را مدنظر دارد. اقلام اساسی دیگر از قبیل پوشاک و کفش نیز مدنظر است. این اقلام در اختیار افراد بی خانمان و محروم بویژه کودکان قرار می گیرد.

این طرح پیشنهادی با بودجه ای معادل دو و نیم میلیارد یورو برای یک دوره زمانی هفت ساله تبیین شده است. اما ناظران معتقدند این رقم نمی تواند تغییری در شرایط افراد فقیر و بی خانمان اروپا بوجود بیاورد زیرا دست کم سیزده میلیون نفر در اروپا نیازمند چنین کمکهایی هستند. مقدار کمکی هم که به هر دریافت کننده این کمکها داده خواهد شد بسیار کم خواهد بود و حتی پول یک وعده غذایی آنها را در هفته پوشش نخواهد داد. لاسزلو اندور تاکید دارد که این برنامه تنها برنامه کمکی برای افراد نیازمند و بی خانمان در اروپا نیست.اما تحلیلگران معتقدند اینگونه برنامه ها راه به جایی نخواهد برد. اقتصاددانها می گویند مهمترین راه حل برای این مشکل، پایان دادن به رکود اقتصادی در اروپا است و باید کمکهای خاص بیشتری به کشورهای بحران زده منطقه یورو داده شود.

فابیان زولیگ کارشناس مرکز سیاست گذاری ها در اروپا در این خصوص گفت: کشورهای اروپایی باید به مردم نیازمند در اروپا کمک کنند. منظور از این کمکها این نیست که به دولتهای اروپایی کمک شود بلکه باید به افراد بیکار و فقیر کمک شود و افرادی که در حال حاضر برای ادامه زندگی خود به سختی تقلا می کنند.

مشکل فقر در کشورهای اروپایی با مشکل بیکاری فزاینده همراه شده است. کارشناسان می گویند برای حل بحران فقر در اروپا باید برای از بین بردن بیکاری فزاینده در این منطقه اقدام کرد. در کشورهایی همانند یونان و اسپانیا که در کانون بحران اقتصادی و مالی منطقه یورو قرار دارند حدود بیست و پنج درصد مردم بیکار هستند. کارشناسان تاکید دارند کشورهای اروپایی در مبارزه خود با فقر و بی خانمانی باید از اتکای شدید به برنامه کاهش بودجه خودداری کند. سیاستهای ریاضت اقتصادی در این زمینه بی نتیجه است. آمار و ارقام نشان می دهد که اجرای سیاستهای ریاضت اقتصادی نتوانسته است کسری بودجه کشورهای اروپایی را کاهش بدهد و بجای آن سبب شده است بسیاری از اروپایی ها از منابع اصلی خود محروم شوند.
برچسب ها: اروپا ، فقر ، کابوس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار