دو برابر شدن آمار خودکشی در يونان

بحران بدهی ها بر کیفیت سلامت مردم یونان نیز تاثیرات محسوسی گذاشته است و میانگین خودکشی را در سه سال اخیر دو برابر کرده است.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران  به نقل از کانال اول تلویزیون دولتی آلمان، با اشاره به اینکه گاهی اوقات، بیماران بدحال به علت فقدان دستکش پلاستیکی یا گاز استریل، تحت عمل جراحی قرار نمی گیرند، گزارش داد: در آغاز ماه جاری میلادی، بازنشستگان خشمگین یونانی به علت تحویل نگرفتن داروهای تجویزی خود از داروخانه ها به ساختمان وزارت بهداشت یونان در آتن هجوم آوردند.

برای هفته ها است که مردم آتن تا زمان تعطیلی فروشگاههای حومه شهر منتظر می مانند تا بلکه در میان ته مانده ها و زباله های این فروشگاهها، سبزیجات یا میوه هایی قابل خوردن را بیابند. زنیا چیوتی، سبزی فروش آتنی گفت: بیشتر، افراد بزرگسال هستند که برای یافتن سبزی های قابل مصرف به اینجا می آیند اما بعضی وقتها والدین، کودکانشان را نیز به اینجا می آورند.مردمی که به لحاظ اجتماعی در وضعیت نامطلوبی قرار دارند، از مشتریان این زباله ها هستند، این وضع سبب شده است بر شمار بیماریهای عفونی و مسری در یونان نیز افزوده شود.

 البته در این میان هستند برخی از میوه فروشانی که کیسه سبزیجات و میوه های فروش نرفته (و از بین رفتنی) خود را در گوشه خیابان می گذارند تا محتاجان و نیازمندان، نیازی به گشتن و پیدا کردن نداشته باشند. حتی در کنار پیاده روها نیز کبوتران آتنی در میان باقیمانده سبزیجات برای خود بدنبال غذا می گردند.

در مرکز ارائه خدمات اجتماعی الینیکو در جنوب آتن، داروهای مورد نیاز مردم در میانشان توزیع می شود. پزشکان این مرکز، روزانه چهل تا پنجاه بیمار را معاینه می کنند.

در ادامه این گزارش، با اعلام اینکه البته شمار مراجعان برای مداوا رو به افزایش است، اضافه کرد: اکثر تشخیص ها مربوط به بیماری های افسردگی، حمله قبلی و فشار خون بالا است. ریشه این بیماریها بحران اقتصادی سخت و شدید در یونان است. یورگوس ویچاس، پزشک یونانی اظهار داشت: در اینجا کودکان به علت مشکلاتی که در خانه بوجود آمده است از مشکلات روانی رنج می برند. چون والدین، دیگر توانایی تغذیه ضروری و صحیح فرزندان خود را ندارند. این بچه ها حتی به کم وزنی هم دچار شده اند. در حال حاضر بسیاری از شهروندان یونانی برای درمان بیماری های خود به مراکز و مطبهای رایگان مراجعه می کنند. این، تنها امکان موجود آنها برای درمان است.

خاطرنشان می شود ظرف سه سال گذشته، بدهی، فقر و افسردگی، آمار خودکشی در یونان را به دو برابر رسانده است.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار