مدیرعامل کارخانه سها:

100 میلیون عدد سرنگ ذخیره داریم

مدیرعامل کارخانه سرنگ هلال ایران گفت: دنیا همه درها را هم به روی ما ببندد قادریم نیاز داخل را تولید کنیم و الان هم به اندازه دوسال نیاز کشور ذخیره سرنگ داریم.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران حاضر در محل؛محمد خادم علیزاده رییس هیات مدیره و مدیرعامل کارخانه سرنگ هلال ایران (سها) در دیدار با وزیر بهداشت و معاونان این وزارتخانه که برای بازدید از خطوط تولیدی این کارخانه و افتتاح خطوط جدید تولید به کارخانه سها رفته بودند، اظهار داشت: همه درها را هم که به روی کشور ما ببندند می توانیم نیاز داخل را تامین کنیم، هم اکنون نیز به اندازه دو سال، یعنی 100 میلیون عدد سرنگ ذخیره تولیدی در انبارهایمان داریم و جای هیچ نگرانی نیست.


وی افزود: با وجود همه فشارها و در اختیار نداشتن ارز مرجع یک ریال هم قیمت تولیداتمان را افزایش نداده ایم زیرا معتقدیم هلال احمر باید در همه شرایطی کمک حال مردم باشد.

وی ادامه داد: نیاز سالانه کشور به سرنگ از سال 72 که این کارخانه ایجاد شد 700 میلیون عدد بوده است که 430 میلیون آن در این کارخانه تولید شده است.

علیزاده گفت: نیار سالانه کشور به صافی دیالیز که مهمترین تولید کارخانه سهاست 3 میلیون در سال است که ما در سال 91 یک میلیون و 800 هزار عدد از آن را تولید کرده ایم بدون اینکه در 4 ماه گذشته توانسته باشیم ارز مرجع تهیه کنیم.

رییس هیات مدیره و مدیرعامل سها بیان داشت: سها 2 میلیون و 560 هزار سِت دیالیز آماده تولید دارد و 4 میلیون و 300 هزار سوزن فیستولا که نیاز سالانه کشور به آن 6 میلیون است در اینجا تولید می شود.

وی سها را تنها تولیدکننده سِت تالاسمی در کشور معرفی کرد و گفت: از 600 هزار عدد نیاز داخلی 165000 عدد ست تالاسمی را سها تولید می کند. همچنین یک میلیون و 200 هزار کیسه بی کربنات سدیم از مجموع 3 میلیون نیاز سالانه کشور را تولید می کنیم که در سال آینده این ظرفیت به 2 و نیم میلیون کیسه ارتقا می یابد./ع2
برچسب ها: سرنگ ، هلال ، ایران ، تالاسمی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار