پرواز پهپادهاي آمريکا بر فراز صعدۀ يمن افزايش يافته است

شبکه تلويزيوني المنار گزارش داد: پرواز پهپادهاي جاسوسي آمريکا بر فراز استان صعده يمن افزايش يافته است.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از المنار، دستگاه هاي اطلاعاتي آمريکا در اراضي يمن به بهانه مبارزه با عناصر گروه القاعده فعاليت مي کنند. پرواز هواپيماهاي بدون سرنشين آمريکا در اراضي يمن يکي از نشانه هاي اين فعاليت است. فعاليت اين هواپيماها بر فراز استان صعده يمن افزايش يافته است.
از زماني که دولت وفاق ملي يمن در ماه دسامبر سال گذشته تشکيل شد، پرواز هواپيماهاي بدون سرنشين آمريکا در اراضي يمن افزايش يافته است. اين هواپيماها در اراضي يمن داراي ماموريت جاسوسي هستند و حتي با بمباران خود شهروندان يمني را به بهانه مبارزه با تروريسم به قتل مي رسند. دولت يمن نيز از اين وضع آگاه است. از ماه مي تاکنون، پهپادهاي آمريکا به نقض حريم هوايي استان صعده در شمال يمن ادامه مي دهند. در اين استان،عناصر القاعده حضور ندارند. پرسش هايي درباره هدف پرواز اين پهپادها در آسمان اين استان مطرح است. سکوت دولت يمن در برابر پرواز اين هواپيماها نيز سوال برانگيز شده است. دولت يمن نيز تاکنون هيچ واکنشي در اين زمينه نداشته است. بارهاست که تصاوير پرواز پهپادهاي آمريکايي در استان صعده در رسانه ها منتشر شده است.
"زيد هاشم" کارشناس سياسي يمني گفت: پرواز هواپيماهاي بدون سرنشين آمريکا در حريم هوايي يمن نقض حاکميت اين کشور و قوانين بين المللي است. آمريکا به بهانه جويي هاي خود در يمن ادامه خواهد داد.
يحيي الحمران از گروه انصارالله گفت: آمريکايي ها مي خواهند مردم يمن را به قتل برسانند. طبيعي است که آغاز اين جنگ با پرواز هواپيماهاي جاسوسي باشد و اهدافي را که مي خواهند از بين ببرند با اين هواپيماها شناسايي مي کنند. ما اطلاعاتي در دست داريم که نشان مي دهد که آمريکايي ها به دنبال جنگ با يمن هستند.
اسامه ساري سردبير نشريه المسار يمن گفت: يکي از فرماندهان ارتش يمن در استان صعده تاکيد کرده است که دستوري رسمي از علي محسن الاحمر فرمانده لشکر يک زرهي دريافت کرده است مبني بر اين که اين واحدهاي نظامي در استان صعده نبايد متعرض  پهپادها در استان صعده شوند و اجازه دهند اين هواپيماها تصويربرداري و جاسوسي کنند. اين هواپيماها از عربستان سعودي و جيبوتي به سوي يمن پرواز مي کنند.
خبرنگار اين شبکه افزود: پرواز پهپادهاي آمريکايي در آسمان صعده تاثيرات قابل ملاحظه اي بر زندگي شهروندان يمني در اين استان نداشته است ولي نگراني هايي درباره تحولات آينده در اين استان به دليل پرواز اين هواپيماهاي جاسوسي آمريکا وجود دارد به ويژه گزارش هايي وجود دارد که نشان مي دهد هواپيماهاي جنگنده آمريکا در شش جنگ گذشته ارتش يمن عليه استان صعده شرکت داشتند.
برچسب ها: صعده ، یمن ، پهپاد ، پرواز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار