رمز ستاره شدن در فوتبال!

ستاره هایی که امروز در دنیای فوتبال حضور دارند همگی به نوعی وارد دنیای مستطیل سبز شده اند که بررسی نحوه ورود آنها جذاب است.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران مثلثی برای ستاره شدن در کشورمان وجود دارد مثلثی که می توان اضلاع آن را درخشش در زمین های خاکی، شانس در تست های آمادگی و یا همین سرمربیان و فوتبالی هایی که آنها را کشف می کرده اند دانست.

مهمترین عاملی که بازيکنان را به یک ستاره تبدیل می کند استعداد ذاتی خود آنها و نمایش آن استعدادهاست.

اغلب این ستاره ها در یک دیدار عملکرد خوبی از خود به نمایش مي گذارند.

اغلب این ستاره ها در یک دیدار عملکرد خوبی از خود به نمایش می گذارند تا مورد توجه دیگران قرار بگیرند.

**استعدادهایی که کشف شدند

در میان کسانی که به واسطه کشف استعداد خود نامی در فوتبال کسب کردند می توانم به ستاره های بزرگی همچون علی دایی، فرهاد مجیدی، مهدی مهدوی کیا، شیث رضایی و... اشاره کرد.

علی دایی که در رشته متالوژی دانشگاه صنعتی شریف درس می خواند در تیم فوتبال این دانشگاه بازی می کرد که توسط منوچهر نظری داور به ناصر ابراهیمی معرفی شد و سپس به تیم تاکسیرانی پیوست و بعد از اين همین طور مسیر پیشرفت خود را طی کرد.

دایی آن قدر گلزنی کرد که به یکی از مفاخر فوتبال ایران تبدیل شد و به رتبه آقای گلی جهان نیز دست پیدا کرد.

غلامحسین مظلومی بازیکن سابق استقلال و تیم ملی ایران که در گذشته سابقه مدیریت آبی پوشان را هم داشت توسط رایکوف کشف شد و به تیم تاج پیوست تا بعدترها یکی از ستاره های این تیم شود و حتی مدیریت آن را نیز برعهده گیرد.

وی ابتدا در تاج آبادان بازی می کرد و از جنوبی های با استعداد کشورمان بود.

غلامرضا عنایتی دیگر بازیکنی بود که در ابتدا توسط اکبر میثاقیان مربی تیم ابومسلم کشف شد عنایتی بهترین گلزن تاریخ لیگ برتر ایران با 100 گل است.

وی در تیم های ابومسلم خراسان، استقلال تهران_امارات_النصر_سپاهان_صبای قم و مس کرمان حضور داشته است.

فرهاد مجیدی پس از بازی در تیم نوجوانان و جوانان پارچین توسط نائب روبین دل کشف و به تیم کشاورزی پیوست و پس از آن مسیر پیشرفت را به سرعت طی کرد.

مجیدی سابقه بازی در تیم های بهمن، استقلال، راپید وین، الوصل، العین، الاهلی، النصر و الغرافه حضور داشته است.


مهدی مهدوی کیا ستاره بزرگ فوتبال کشورمان هم توسط مربی جوانان بانک ملی شناسایی شد و خیلی زود به پرسپولیس راه یافت.

مهدوی کیا در تیم های پرسپولیس، بوخوم، هامبورگ، اینتراخت فرانکفورت، استیل آذین و داماش گیلان حضور داشته است.

مهرداد میناوند ستاره سابق تیم ملی کشورمان نیز با بازی در تیم جوانان آتش نشانان و پاس، توسط علی دوستی مهر کشف شد و به تیم ملی جوانان برده شد.

وی با پرسپولیس در سال 1376 قهرمان لیگ ایران شده است و با اشتروم گراش 2 بار قهرمان لیگ اتریش شده است.


میناوند در تیم های کشاورز تهران پرسپولیس تهران، اشتورم گراتز، شارولروی، الشباب، پرسپولیس تهران، سپاهان اصفهان و راه آهن حضور داشته است.

وحید طالب لو دیگر بازیکنی است که پس از بازی در تیم های پایه استقلال توسط قلعه نوعی به تیم بزرگسالان استقلال رفت و حتی به تیم ملی نیز راه یافت وی در پست گلری بازی می کند.

طالب لو در تیم های استقلال و شاهین بوشهر بازی کرده است.

رضا نوروزی فوبتال را در سن 24 سالگی از تیم فوتبال دانشگاه آزاد اسلامی آغاز کرد. وي توسط محمود یاوری کشف و وارد دنیای رسمی وحرفه ای فوتبال شد.

اين بازيکن در تیم های برق شیراز، استیل آذین، فولاد و نفت تهران حضور داشته است.


حامد لک فوتبال را از زمین های خاکی کهریزک آغاز کرد و سپس به تیم جوانان صبا پیوست و سپس عبداله ویسی جوانگرا وی را به فوتبال حرفه ای بزرگسالان کشور معرفی کرد.

میثم بائو فوتبال را از زمین های باشگاه نساجی مازندران آغاز کرد و توسط نادر دست نشان کشف شد و به تیم نوجوانان نساجی پیوست بائو در تیم های شموشک ، استقلال، الشعب امارات، راه آهن ،‌ابومسلم، پرسپولیس ، شهرداری تبریز و استقلال حضور داشته است

علی کریمی ستاره بزرگ فوتبال کشورمان ، فوتبال را از تیم فتح آغاز کرد و بعد علیرغم در خواست منصوریان مبنی بر استقلالی شدن به پرسپولیس پیوست تا یکی از ستاره های تاریخ سرخپوشان شود کریمی سابقه حضور در تیم های فتح تهران، پرسپولیس،‌ الاهلی، بایرن مونیخ، قطر السیلیه، استیل آذین و شالکه را دارد.

علیرضا نیکبخت واحدی دیگر بازیکنی بود که توسط اکبر میثاقیان کشف شد و به ابومسلم رفت و سپس با درخشش دوباره اش به استقلال راه یافت وی در تیم های ابومسلم خراسان ،‌استقلال تهران، الوصل امارات، پرسپولیس، استیل آذین، صبا، پیکان تهران و گهر زاگرس بازی کرده است.

نیما نکیسا فوتبال را از مدرسه فوتبال باشگاه پاس آغاز کرد و توسط فیروز کریمی کشف و به تیم نوجوانان باشگاه راه یافت وی سابقه بازی در تیم های پرسپولیس، پیام مشهد، کاوالا،‌برق شیراز ،‌پاس تهران،‌استقلال جنوب دزفول، استقلال اهواز و سیاه جامگان خراسان را داشته است.

فرشید طالبی که به عنوان سرباز در تیم فجر حضور داشت توسط غلام پیروانی کشف وبه فوتبال حرفه ای کشور معرفی شد.

وی در تیم های فجر، ذوب آهن و سپاهان حضور داشته است.

علیرضاحقیقی توسط فربد قلعه دار کشف و به تیم پرسپولیس معرفی شد.

وی در تیم های پرسپولیس و روبین کاران روسیه بازی کرده است.

شیث رضایی توسط حمید درخشان کشف شد.

وی سابقه بازی در تیم های پرسپولیس، صبای قم و شهرداری تبریز را دارد.


**قبولی در تست های بازیکنی

شاید مهم ترین و موفق ترین بازیکنی که از طریق قبولی در تست های بازیکنی فوتبال به دنیای مستطیل سبز معرفی شده است کریم انصاری فرد نباشد.

انصاری فرد در تست توسط علی دایی کشف شد و سپس به سایپا پیوست انصاری فرد در تیم های سایپا و پرسپولیس حضور داشتند.


دیگر بازیکنی که توسط تست بازیکنی به دنیای فوتبال معرفی شد هاشم بیگ زاده است.

بیگ زاده  توسط تست علی دوستی مهر جذب تیم کوثر شد و سپس به فجر پیوست.


وي در تیم های فجر سپاسی، استقلال تهران و سپاهان اصفهان بازی کرده است.

**درخشش در زمین های خاکی

بسیاری از بازیکنان فوتبال و حتی همین هایی که در دو بخش قبلی معرفی شدند با درخشش در زمین های خاکی باعث شدند که به تیم های بزرگ راه پیدا کنند.


همه موارد فوق به اضافه بزرگان فوتبال از این دسته هستند مثلا امیر قلعه نويی با درخشش در زمین های خاکی نازی آباد به تیم جوانان راه آهن و شاهین و سپس به تیم های بزرگ راه یافت تقریبا تمام ستاره های پا به سن گذاشته فوتبال ما همان هایی هستند که در گذشته را در زمین های خاکی، فوتبال خود را آغاز کرده بودند./مح

برچسب ها: فوتبال ، ستاره ، پرسپولیس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.