زنجان/

نوید روزهای خوب برای صادرات زنجان

علی‌رغم تهدیدها در صادرات غیرنفتی شاهد رشد شاخص‌ها هستیم که این موضوع نوید روزهای خوبی را برای صادرات می‌دهد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مرکز زنجان

،رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان در مراسم تجلیل از صادرکنندگان نمونه استان زنجان،با بیان این مطلب گفت: در سال‌های گذشته شاهد صادرات 2 هزار و 60 میلیون دلاری از استان زنجان بودیم، که این موضوع نسبت به سال‌های 72 تا 83 دو برابر شده است.

معصومی با بیان اینکه رتبه استان زنجان در امر صادرات نهم است،افزود: در مجموع 87/1 درصد از کل صادرات کشور مختص به استان زنجان می‌باشد که امیدواریم با اقدامات انجام شده، این رقم افزایش یابد.

وی ،عمده صادرات زنجان را مربوط به محصولات معدنی عنوان و تصریح کرد: 74 درصد از صادرات استان به معدن و 16 درصد نیز به صنعت مربوط می‌شود و عمده این محصولات به کشورهای همسایه، آلمان، ترکیه و فرانسه صادر می‌شود.

این مقام مسئول، به هدف‌گذاری صادراتی استان در سال 91 نیز اشاره کرد وادامه داد: مقرر شده است امسال یک میلیارد دلار کالا از استان صادر شود که البته با توجه به مشکلات به وجود آمده در شش ماهه نخست به 50 درصد از هدف‌گذاری خود رسیده‌ایم.

معصومی، رقابتی کردن ارایه تسهیلات، صدور کارت بازرگانی، تجهیز گمرک زنجان، تشویق واحدهای صادراتی و ایجاد برند فرش ابریشم زنجان را از جمله برنامه‌ها برای افزایش صادرات استان عنوان و خاطر نشان کرد:مشکلات با هم‌دلی برطرف شده و راه برای افزایش صادرات هموار خواهد شد.

گفتنی است، در پایان این مراسم از صادرکنندگان نمونه استان شامل ابهرریس، کالسیمین، سیم و کابل، خالص‌سازان روی، سرب و روی ایران، زرین معدن آسیا، پگاه، ایران‌ترانسفو، فرزام تجارت، سرمایه‌گذاری و توسعه صنایع، کیمیا زنجان گستران و همچنین خادمین صادرات و تنی چند از ورزشکاران ملی و بین‌المللی استان تقدیر به عمل آمد./س

 
برچسب ها: صادرات ، زنجان ، رشد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.