حجت الاسلام والمسلمین شرفخانی خبر داد:

برگزاری جشن ولایت علوی، در هزار و 775 امامزاده

معاون فرهنگی اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه از برگزاری سومین جشن ولایت علوی، اکمال دین نبوی در هزارو 775 امامزاده همزمان با روز عید غدیر خم خبرداد.



به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران حاضر در محل حجت الاسلام و المسلمین احمد شرفخانی در نشست خبری صبح امروز در تشریح برنامه های سومین جشن ولایت علوی، اکمال دین نبوی در جمع خبرنگاران گفت: سازمان اوقاف و امور خیریه کشور در راستای ترویج فرهنگ قرآن و معارف اهل بیت و بزرگداشت اعیاد و مناسبت های ویژه اسلامی برنامه هایی را طرح ریزی کرده که برگزاری سومین جشن ولایت علوی، اکمال دین نبوی در امامزادگان در عید غدیر خم یکی از آنهاست.

وی ادامه داد: عید غدیر به عنوان بزرگترین عید مسلمانان است که با هدف تعمیق اعتقادات و ارتقای سطح معرفتی مردم به مسأله امامت و ترویج فرهنگ ولایت مداری در راستای تبدیل بقاع متبرکه به قطب های فرهنگی جشن این روز گرامی در امامزادگان برگزار می شود.

وی با اشاره به زمان برگزاری جشن عید غدیر یاد آورشد: مراسم جشن عید غدیر از ساعت 10 صبح تا نماز ظهر و عصر در امامزادگان و بقاع متبرکه شامل هزارو 775 امامزاده با حضور روحانیون و مبلغان  پاسخگویی به شبهات دینی و شرعی در نظر گرفته شده ودر هر استان یک برنامه شاخص کشوری به صورت زنده از رسانه ملی بخش می شود.

حجت الاسلام شرفخانی برگزاری مسابقه سراسری با عنوان خلعت غدیر را از دیگر برنامه های در نظر گرفته شده در روز عید غدیر عنوان کرد و افزود: کتابی با عنوان خلعت غدیر برای شرکت کنندگان در مسابقه در نظر گرفته شده است که از این کتاب 40سئوال مطرح شده که کتاب یاد شده در 500هزار جلد منتشر و در اختیار مردم قرار می گیرد.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به اینکه برنامه های جشن ولایت علوی، اکمال دین نبوی از روز عرفه شروع شده وتا 18ذیحجه ادامه دارد یادآور شد: این فاصله زمانی روزهای مختلف با عناوین روز ولایت و نیایش، روز ولایت و اطاعت، ولایت و قرآن، ولایت و بصیرت، ولایت، جوانان و نوجوانان، ولایت و وقف، روز بزرگداشت امام هادی روز ولایت ایثار و شهادت، روز ولایت و بانوان نامگذاری شده است که رد هریک از این روزها برنامه های ویژه ای در امامزادگان در نظر گرفته شده است.

وی خاطرنشان شد: در روزهای باقی مانده از این دهه از هفته آینده روز یکشنبه همایش بصیرت، روز دوشنبه به مناسبت شهادت شهید فهمیده همایش با حضور جوانان و نوجوانان و روز سه شنبه نشست های با جامعه هدف وقف و روز چهارشنبه مراسم قرائت زیارت جامعه کبیره به مناسبت ولادت امام هادی در 438 امامزاده روز پنج شنبه غبار روبی از قبور امامزادگان و شهدای گمنام و مراسم شب خاطره و روز جمعه روز ولایت و بانوان همایش به این منظور در امامزادگان برگزار می شود.

به گفته شرفخانی حضور قاریان مصری و بین المللی کشورمان، شعر خوانی، مدیحه سرایی، قرائت بخشی از خطبه غدیر و اجرای مراسم عقد اخوت از دیگر برنامه های در نظر گرفته شده در جشن ولایت علوی، اکمال دین نبوی است./ل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار