«مرینوس» ‌ها هم به دولت اسپانیا معترض شدند +عکس

چوپانان اسپانیایی برای دفاع از حق چند صد ساله خود به منظور حفظ مکان برای چرای دام های خود با 2000 راس گوسفند به خیابان های مادرید آمدند.

به گزارش مجله شبانه باشگاه خبرنگاران، اهالی مادرید پایتخت اسپانیا امروز با منظره بسیاری عجیبی رو به رو شدند. نزدیک به 2000 راس گوسفند به همراه تعدادی از چوپانهای اسپانیایی برای دفاع از حقوق چند صد ساله خود که مربوط به حرکت و تغذیه دام در فضاهای باز این کشور است به تظاهرات پرداختند.

چوپانان اسپانیایی معتقد هستند که توسعه شهرهای مختلف در این کشور باعث شده تا فضای مورد نیاز برای چرای دام در این کشور به خطر بیافتد. چوپانان اسپانیایی از سال 1273 که شهر مادرید یک شهر بسیار کوچک در مقایسه با مادرید امروزی بود این حق را داشتند تا در مزارع و جنگلهای اطراف این شهر به همراه دام های خود چرخیده و به تغذیه دام های خود بپردازند.



با توجه به صنعتی شدن کشاورزی و دامداری در دهه های اخیر و انجام دادن مراحل تغذیه دام در مراکز خاص، بحث گله داری در این کشور به سمت غیر اقتصادی شدن رفته است.

این مسئله به اضافه افزایش فضای شهری باعث شده تا گله داران اسپانیایی احساس خطر کنند. در چند سال اخیر چوپان های اسپانیایی به دفعات مختلف برای اعتراض به سیاستهای اقتصادی دولت و همچنین دفاع از حقوق خود به این شکل به همراه گله های خود به خیابان های مادرید سرازیر شده اند.



صنعت گله داری در اسپانیا از قدمت زیادی برخوردار است و یکی از مهمترین محصولات آن پشم گوسفندی خاص در اسپانیا به عنوان "مرینوس" است که در دنیا به کیفیت مشهور است.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار