مدير گروه پيشگيري و مبارزه با بيماري‌هاي معاونت بهداشتي دانشگاه علوم پزشکي مشهد گفت: در دانشگاه علوم پزشکي مشهد مراقبت ها و تشخيص بيماري سل براي افراد مبتلا به سل به طور رایگان ارائه مي شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد، دکتر محمدرضا جويا رسيدگي به بيماري سل را بسيار مهم عنوان کرد و اظهار داشت: اين بيماري دو نوع دارد که شامل سل ريوي و سل خارج از ريه است و بيماري سل ریوي از طريق تنفس به ديگران انتقال پيدا مي کند از اين جهت رسيدگي براي درمان اين بيماران بسيار ضروري است .

وي با اشاره به اطلاع رساني مناسبي که در مورد بيماري سل انجام شده است تصريح کرد: تمام افرادي که بيش از 2 هفته سرفه هاي مشکوک داشته باشند و به مراکز بهداشت مراجعه کنند 3 نمونه خلط از آنها براي انجام آزمايشات مربوط به سل گرفته مي شود.

مدير گروه پيشگيري و مبارزه با بيماري‌هاي معاونت بهداشتي دانشگاه علوم پزشکي مشهد با بيان اينکه درمان بيماران مبتلا به سل به طور متوسط 6 ماه طول مي کشد ادامه داد: در اين دوره 6 ماهه هزينه درمان متوسط براي هر فرد حدود 450 هزار تومان است ولي در صورتيکه فرد در اين 6 ماه بهبود پيدا نکند و مقاوم به درمان شود ، درمان وي در سيستم هاي پيشرفته تر بين 40 تا 150 ميليون تومان هزينه بر دوش وزارت بهداشت تحميل مي کند.

دکتر جويا امکانات درماني دانشگاه علوم پزشکي را براي درمان هاي بيماري سل بسيار کامل ارزيابي کرد و اظهار کرد: در بسياري از موارد بيماراني از استان هاي مجاور مانند سيستان و بلوچستان به حوزه دانشگاه علوم پزشکي مشهد ارجاع داده مي شوند همچنين با توجه به ورود مسافران به اين حوزه براي درمان هاي موقت مسافران نيز تدابيري انديشيده شده است ./ع

برچسب ها: خدمات ، رایگان ، درمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.