اردبیل/

تغییر کاربری اراضی درجه یک کشاورزی ممنوع / موافقت نکردن با تغییر کاربری اراضی سرعین

استاندار اردبیل گفت: هرگونه تغییر کاربری در اراضی درجه یک کشاورزی در هر نقطه‌ای از استان اردبیل ممنوع است و کسی حق ندارد در این زمینه مجوزی صادر کند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل / اکبر نیکزاد در جلسه شورای برنامه‌ریزی استان اردبیل افزود: 48 پرونده در قالب تبصره 1 ماده 1 و 14 پرونده نیز در قالب تبصره 4 به شورای برنامه‌ریزی ارجاع داده شده بود که به عنوان اراضی درجه 3 و پایین‌تر با تغییر کاربری آنها موافقت شد که در این بین سعی کردیم به هیچ‌وجه با تغییر کاربری در اراضی کشاورزی آن هم درجه یک موافقت نکنیم.

وی به اهمیت تشکیل کار گروه‌ها و کمیسیون‌های زیر‌بنایی و شهرسازی اشاره کرد و گفت: اعضای این کمیته‌ها و کمیسیون‌ها که شامل دستگاه‌هایی چون محیط زیست، راه و شهرسازی، جهاد و میراث فرهنگی هستند به توان دستگاه‌های اصلی و چندین دستگاه‌ فرهنگی به دقت موارد ارجاعی را طبق آیین‌نامه مورد بررسی کارشناسی قرار می‌دهند تا جلوی ساخت و سازهای بی‌رویه و تصرف اراضی ملی گرفته شود.

استاندار اردبیل افزود: برخی از شهرهای ما به دلیل نداشتن طرح تفصیلی با مشکل ساخت و سازهای غیر‌قانونی مواجه هستند که ما سعی داریم به سرعت طرح‌های جامع و تفصیلی شهرها را مصوب کنیم تا در این زمینه محدودیت ایجاد شود.

نیکزاد با اعلام مخالفت با برخی تغییر اراضی و کاربری‌ها در شهر گردشگری سرعین گفت: ما به غیر از پروژه‌های سرعین و همچنین اراضی مشکوک که اغلب اراضی درجه یک کشاورزی محسوب می‌شوند بقیه پرونده‌‌ها را که مورد ارزیابی قرار گرفته بود در جلسه شورای برنامه‌ریزی استان به عنوان بالاترین مرجع و نظام تصمیم‌گیری مصوب کردیم و از اعضای کار گروه زیر‌بنایی و کمیسیون تبصره 1 ماده 1 خواستیم تا به هیچ‌وجه به اراضی درجه یک کشاورزی مجوز تغییر کاربری ندهند.

وی افزود: اگر قرار است ساخت و ساز غیر‌مسکونی و مجموعه‌های صنعتی و تولیدی نیز صورت گیرد باید در مرحله اول در داخل شهرک‌ها و در صورت نبود شهرک در اراضی درجه سه و پایین‌تر مجوز صادر شود./س 

 

برچسب ها: اردبیل ، تغییر ، کاربری ، اراضی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.