تهيه و ارسال شيوه درمان نوعي سرطان خون به مراكز درماني دنيا

دبير ستاد HTLV1 دانشگاه علوم پزشکي مشهد امروز گفت : شيوه درمان سرطان خون ناشي از HTLV1 در اين دانشگاه تهيه و به همه مراکز درماني دنيا ارسال شد.

به گزارش گروه علمي باشگاه خبرنگاران دکتر رضا فريد حسيني افزود :  بر اساس اين شيوه نامه ، همه مراحل درماني فرد مبتلا به سرطان خون ناشي از بيماري HTLV1  در برنامه اي تشريح و تدوين شده است  و بيمار بر اساس اين سير درماني تحت درمان قرار مي گيرد .

وي با اشاره به اينکه بيماري HTLV1 نوعي بيماري ويروسي است که از طريق مادر به نوزاد ( از طريق شير) ، تماس جنسي(بيشتر از مرد به زن)، از طريق خون و استفاده از سرنگ مشترک آلوده در معتادان تزريقي منتقل مي شود افزود  : اين بيماري علائم باليني ندارد و تنها از طريق آزمايش خون قابل شناسايي است.

دبير ستاد HTLV1 دانشگاه علوم پزشکي مشهد گفت : با توجه به اهميت ويروس HTLV-I  ،نبود اطلاع رساني علمي مناسب ، ايجاد حساسيت کاذب در جامعه به اين ويروس کم خطرو تلقي شدن آن به عنوان hivيا ايدز و همچنين انجام پژوهش هاي بنيادين و کاربردي در زمينه  اين ويروس و اطلاع رساني مناسب در اين زمينه ، ستاد HTLV-I و بيماريهاي وابسته  (HTLV-I Foundation)  در دانشگاه علوم پزشکي مشهد تشکيل شد.

نشاني الکترونيکي اين ستاد  http://www.htlv-i.com است./ع
برچسب ها: سرطان ، خون ، ویروس ، تزریق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار