خشونت گسترده پليس عليه زندانيان اروپايي

شوراي اروپا از همه کشورهاي اروپايي خواست به ساختارهاي داخلي مستقلي براي کنترل بازداشتگاه ها مجهز شوند و به اين ترتيب از بدرفتاري با زندانيان جلوگيري کنند.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري فرانسه ؛ کميته مبارزه با شکنجه شوراي اروپا در گزارش سالانه خود که سه شنبه منتشر شد اعلام کرد از چهل وهفت کشور عضو اين سازمان اروپايي ، بيست کشور از جمله روسيه و ترکيه  هنوز چنين ساختاري ندارند.

علاوه بر اين ، چندين کشور از جمله روسيه پروتکل کنوانسيون سازمان ملل عليه شکنجه را که چنين تدبيري را توصيه مي کند تصويب نکرده اند.

کميته مبارزه با شکنجه شوراي اروپا در گزارش خود تاکيد کرد: يک سامانه نظارتي مستقل از اماکن يا افراد محروم از آزادي  تضميني اساسي عليه بدرفتاري هاست.ساختارهاي نظارتي همچنين بايد به امکانات انساني و تجهيزاتي کافي براي کار موثر و بدون محدويت مجهز باشند.

مثلا در فرانسه ، اين نقش نظارتي به بازرس کل بازداشتگاه ها سپرده شده است.لطيف حسين اف رئيس کميته مبارزه با شکنجه شوراي اروپا که اصالتا از جمهوري آذربايجان است با ارائه اين گزارش همچنين تاکيد کرد روسيه هنوز آخرين کشور عضو است که به صورت سامانمند با انتشار گزارش هايي که اين نهاد مبارزه با شکنجه با باززرسي ها در زندان ها يا مراکز پليس تهيه کرده است ، مخالفت مي کند.

 شوراي اروپا که هيئتي از آن ژوئن  گذشته با الکساندر کاناوالوف وزير دادگستري روسيه ديدار کرد در عين حال در خصوص احتمال تحول در موضع روسيه در خصوص اين مسئله ابراز خوشبيني کرد.يکي از مقامات اين نهاد اروپايي فقط گفت :« اوضاع در حال تغيير است.
برچسب ها: زندان ، خشونت ، اروپا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار