سنندج/

دیدار استاندار کردستان با سفیر چین

استاندار کردستان در دیدار با سفیر چین خواهان همکاریهای اقتصادی بین استان کردستان و کشور چین شد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران از سنندج، در این دیدار که در استانداری کردستان برگزار شد شهبازی استاندار کردستان با اشاره به اینکه  سنگ آهن بیجار 10 سال است که به کشور چین صادر می شود گفت : عزم دولت  برای توسعه کردستان جدی است وبا اتمام کار راه آهن در استان زمینه های پیشرفت کردستان در تمامی زمینه ها بخصوص در بخش اقتصاد ی تحقق خواهد یافت.
استاندار کردستان بیان کرد: با توجه به هم مرزی بودن استان را یکی دیگر از ظرفیت های توسعه کردستان می باشد و با بهره گیری خوب از این ظرفیت ها می توان شاهد پیشرفت استان باشیم.
هونگ یانگ سفیر چین نیز در این دیدار کردستان را استانی زیبا با ظرفیت های بکر عنوان کرد وگفت: در این سفر با همکاری فعالان اقتصادی و فرهنگی استان، شرایط حضور شرکت های چینی برای سرمایه گذاری در منطقه فراهم خواهیم  شد.
وی گفت: با اشاره به مبادلات 45 میلیارد دلاری کشورش با ایران در سال گذشته و با شناسایی ظرفیت استان های مختلف ایران در تلاش هستیم که این مبادلات به رقم بالاتری افزایش یابد.
سفیر چین افزود: علاوه بر شرکت های خصوصی، در حال حاضر بیش از 70 شرکت بزرگ دولتی چین در ایران فعالیت می کنند که با برقراری ارتباط بیشتر با استان های ایران، شمار این شرکت ها افزایش خواهد یافت./س
برچسب ها: دیدار ، استاندار ، سفیرچین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.