زاهدان/

بهره‌برداری از 8 طرح مهر ماندگار تا دهه فجر امسال

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سیستان‌وبلوچستان گفت: هشت طرح عمرانی، در قالب طرح مهر ماندگار در سیستان‌وبلوچستان تا دهه فجر 91 آماده بهره‌برداری است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران زاهدان، محمود میری در نشست ستاد بررسی آخرین وضعیت طرح‌های مهر ماندگار استان با اشاره به متوسط پیشرفت فیزیکی طرح‌های مهر ماندگار استان اظهار داشت: بر همین اساس برخی از طرح‌های عمرانی استان جلوتر از برنامه زمان‌بندی شده، برخی منطبق با برنامه و تعدادی از طرح‌ها نیز عقب‌تر از زمان‌بندی مشخص برای اجرا هستند که باید با تلاش و برنامه‌ریزی هدفمند، زمینه تحقق اهداف و برنامه‌های مهرماندگار را فراهم کنیم.

وی افزود: این هشت طرح یاد شده عبارتند از دو قطعه از بزرگراه زابل-زاهدان، بیمارستان زهک، بیمارستان دوست محمد، بیمارستان سرباز، خوابگاه 500 نفره دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان، طرح آبرسانی به شهرهای سیستان‌ و سد ماشکید علیا می‌باشد.

به گفته معاون استاندار سیستان‌وبلوچستان برخی طرح‌ها مانند پروژه‌های لوله‌گذاری فاضلاب شهر زابل و بخش سوختگی بیمارستان علی‌بن‌ابیطالب (ع) بیش از 70 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

میری تصریح کرد: مابقی طرح‌های عمرانی مهر ماندگار استان سیستان‌وبلوچستان نیز با میانگین 50 درصد پیشرفت فیزیکی، در حال اجرا هستند.

وی ادامه داد: در بخش بهداشت و درمان، 9 طرح در قالب مهر ماندگار گنجانده شده که میانگین پیشرفت فیزیکی این طرح‌ها بیش از 70 درصد است.

معاون استاندار سیستان‌وبلوچستان ضمن تأکید بر تلاش مستمر مدیران دستگاه‌های اجرایی برای استفاده از ظرفیت ویژه مهر ماندگار در زمینه تکمیل و بهره‌برداری از طرح‌های زیرساختی استان گفت: به روز کردن اطلاعات شناسنامه فنی این طرح‌ها شامل مشخصات و فاکتورهای اجرایی و عملی طرح در بخش‌های اعتبارات، روند پیشرفت، برنامه زمان‌بندی شده، منابع مالی مورد نیاز، پیمانکاران و مجری، امری مهم و ضروری است.

گفتنی است: در مجموع برای 57 طرح عمرانی و زیر‌بنایی استان سیستان‌وبلوچستان بیش از 55 هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری شده است./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.