رئيس‌جمهور با تاكيد بر تعهد دولت نسبت به تجليل و حمايت از پيشكسوتان و بازنشستگان، اظهار داشت: به رغم تمامي فشارهاي اقتصادي دشمنان، در دولت تلاش خواهيم كرد كه در جهت انجام و پرداخت مطالبات بازنشستگان اقدامات و فعاليت‌هاي مفيدي صورت گيرد.

به گزارش حوزه دولت باشگاه خبرنگاران به نقل از پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري؛ محمود احمدي‌نژاد ظهر امروز(يكشنبه) در مراسم تجليل از بازنشستگان نمونه كشوري، با تاكيد بر لزوم قدرداني از پيشكسوتان و بازنشستگان، اظهار داشت:‌ ملت ايران در طول تاريخ همواره با خصلت‌هايي همچون عشق، احترام‌، محبت‌ شناخته شده و امروز نيز با اين خصلت ها زنده و پايدار است.

رئيس جمهور به تصويري از خود كه در حال بوسيدن پيشاني يكي از پيشكسوتان است، اشاره كرد و گفت: لحظه‌اي كه بنده پيشاني اين فرد را مي‌بوسيدم، احساس مي‌كردم كه عزيزترين فرد در زندگي خود را مي‌بوسم.

احمدي‌نژاد در پاسخ به سخنان عده‌اي از بازنشستگان در خصوص پرداخت معوقات و مطالبات خود تصريح کرد: دولت همه تلاش خود را در جهت بر طرف كردن اين مشكلات به انجام خواهد رساند و علي رغم تمامي فشارهاي اقتصادي دشمنان، در دولت تلاش خواهيم كرد كه در جهت انجام و پرداخت مطالبات بازنشستگان اقدامات و فعاليت‌هاي مفيدي صورت گيرد.

وي خاطرنشان كرد: امروز در كشور با دو مشكل مواجه هستيم؛ اول اين‌كه دشمن، محدوديت‌هايي ايجاد كرده كه البته موقتي است و در نهايت از آنها عبور خواهيم كرد و معتقدم دشمنان، ملت ايران و عظمت اين ملت را نمي‌شناسند و به همين دليل است كه در اين جهت حركت مي‌كنند؛ ملت ايران به لطف الهي به سرعت از اين مشكلات عبور خواهد كرد.

احمدي‌نژاد وجود برخي افراد و بعضي نگاه‌ها در داخل كشور نسبت به تصميمات و اقدامات دولت را از ديگر مشكلات پيش روي دولت در اجراي برنامه‌هاي خود دانست و خاطرنشان كرد: به محض اين‌كه دولت قصد دارد تا تصميمي براي ارائه خدمت به مردم و يا در پرداخت تسهيلاتي به آنها به انجام برساند برخي به بهانه‌هاي مختلف شروع به مخالفت و مانع‌تراشي مي‌كنند و اين در حالي است كه اين مملكت و ثروت آن متعلق به مردم بوده و دولت، مجلس و قوه قضاييه همگي نوكر و خادم ملت هستند.

رئيس‌جمهور با اشاره به اينكه 80 درصد از وام‌هاي كلان در كشور فقط در اختيار 10 تا 12 درصد جمعيت فعال اقتصادي كشور است، افزود: بارها اعلام كرده‌ايم آن عده‌اي كه اين وام‌ها را دريافت كرده و تاكنون نسبت به پرداخت آنها اقدام نكرده‌اند بايد نسبت به پرداخت اين مطالبات اقدام كنند اما عده‌اي با بهانه هاي مختلف از اين كار جلوگيري مي كنند و اگر چنانچه فقط20 درصد از 80 درصد منابعي که عده اي برده‌اند به بانک ها برگردانند بسياري از مشكلات موجود برطرف مي شود.

احمدي‌نژاد با اشاره به ايجاد جنگ اقتصادي توسط دشمنان با اعمال تحريم‌ها، عليه ملت ايران و افزايش مصنوعي برخي از قيمت‌ها، تصريح كرد: بايد بتوانيم اين مسايل را جبران كنيم اما متاسفانه عده‌اي به محض اينكه دولت قصد دارد تا اقدامي انجام دهد به واسطه منافع خود هياهو و جنجال ايجاد مي‌كنند در حالي كه اگر دشمن فشار مي‌آورَد، ما موظف هستيم از مردم حمايت و پشتيباني كنيم.

رئيس‌جمهور خاطرنشان كرد : بنده از زبان پيشكسوتان ملت ايران از همه مي‌خواهم تا در جهت ارائه خدمت به ملت همراهي كنند، چرا كه اگر مردم با حكومت همراهي كنند همه زياده‌خواهان و دزدهاي عالم نيز نمي‌توانند لطمه و ضربه‌اي به آنان برسانند.

احمدي‌نژاد تصريح كرد: ايران كشوري بزرگ و ثروتمند و داراي اقتصاد رو به رشدي است، اما با مانع‌تراشي دشمنان سلطه‌گر و زياده‌خواه مواجه است كه بايد با حمايت مردم از اين مشكل عبور كنيم كه البته به لطف خدا ملت ايران بر تمام اين موانع غلبه خواهد كرد.

رئيس‌جمهور اظهار داشت: در طول تاريخ سنگين‌ترين موانع در برابر ملت ايران ايجاد شده اما اين ملت با وحدت و اراده خود توانسته تا موانع را يكي پس از ديگري پشت سر گذارد.

احمدي‌نژاد تاكيد كرد: امروز هر كس بخواهد تحت هر عنوان، قيافه و بهانه‌اي در مسير پيشرفت و منافع ملت ايران بايستد از هر دسته و گروهي كه باشد، ملت ايران به لطف خدا آنان را زير پاي خود له كرده و از آن عبور مي‌كند و به لطف خدا قله‌هاي پيشرفت را فتح خواهد كرد.

رئيس‌جمهور در اين مراسم در پاسخ به مطالبات عده‌اي از بازنشستگان كه صحبت‌هايي در خصوص حقوق و مزاياي معوق و نيز بيمه و هزينه‌هاي درماني خود مطرح كرده بودند، گفت: دولت در خصوص بيمه تكميلي طلايي بازنشستگان 100 ميليارد تومان را به تصويب خواهد رساند تا اين بيمه به حدود يك ميليون و 200 هزار نفر بازنشسته كشوري اعطا شود.

احمدي نژاد همچنين به رئيس صندوق بازنشستگي دستور داد تا با يك برنامه‌ريزي مشخص، مشكلات پرداخت هزينه‌هاي درماني بازنشستگان براي درمان بيماري ها برطرف شده تا آنان بتوانند بدون سير مراحل اداري و پرداخت هزينه اضافي، مشكلات خود را برطرف كنند.

رئيس جمهور در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به علاقه ملت ايران به سرزمين و وطن خويش، گفت: حقيقت اين است كه ايران عشق مشترك و پيوند قلبي ميان همه ملت ايران است و اين ملت هر كجا و در هر شرايطي قرار داشته باشند اين عشق مقدس الهي در قلبشان جاري بوده و تحت هيچ شرايطي آن را رها نخواهد كرد.

وي با بيان اينكه ملت ايران به دو دليل به وطن خود عشق مي‌ورزند، افزود: اول عشق به وطن نشانه كرامت و شرافت هر انساني و دوم اينكه كه ايران حقيقتاً سرزميني دوست‌داشتني است. ما ايران را بخاطر عظمت و اينكه كانون فرهنگ، تمدن، انسانيت، تلاش، كار، همبستگي، محبت و عدالت و كرامت است، دوست داريم.

احمدي‌نژاد در بخش ديگري از سخنان خود در بيان جايگاه و اهميت خانواده تصريح كرد:‌ همه انسان‌ها دوست دارند به سعادت و كمال دست پيدا كنند و انساني كه نتواند به كمال برسد در حقيقت استعدادهاي او ناشكفته خواهد ماند.

رئيس‌جمهور خانواده را پايگاه اصلي براي دستيابي انسان به سعادت و رشد و كمال دانست و اظهار داشت: خانواده كانون اصلي رشد و شكوفايي الهي انسان است كه با نبودنش همه تلاش و عمر انسان بي‌نتيجه خواهد بود.

احمدي‌نژاد با طرح اين سوال كه چرا خانواده داراي جايگاه و اهميت ويژه‌اي است، تصريح كرد: علت آن است كه حقيقت وجودي و جوهره شكوفايي انسان تنها برپايه محبت بوده و محور، بستر و موجوديت خانواده مبتني بر محبت است.

وي با بيان اينكه متاسفانه عده‌اي بخاطر سرمايه‌داران و اينكه مي‌خواستند همه ملت‌ها را به كارگر بي‌چون و چراي نظام سرمايه‌داري تبديل كنند، همه بنيان‌هاي خانواده را از بين بردند، گفت: هنگامي كه خانواده به وظايف خود درست عمل نمي‌كند، اتفاقات نامناسبي در سطح اجتماع خواهد افتاد و نمونه آن بوجود آمدن شخصي است كه وقتي به قدرت مي‌رسد يك ميليون انسان ديگر را مي‌كشد.

رئيس‌جمهور با بيان اينكه اگر خانواده به وظايف خود به درستي عمل كند، از درون آن انسان‌هايي بزرگ و توانمند تربيت شده و در خدمت جامعه قرار مي‌گيرد، خاطرنشان كرد: اينكه در دنيا عده‌اي تلاش مي‌كنند بخاطر پر كردن جيب خود، فقر و رنج را به ديگران تحميل كنند، به دليل آن است كه قلوب آنها خالي از محبت است.

احمدي‌نژاد، حفظ و تقويت خانواده را از اصول اساسي در زندگي اجتماعي دانست و اظهار داشت: به همان اندازه‌اي كه در جهت حفظ خانواده تلاش شود، جامعه را از بسياري از نابساماني‌هاي اجتماعي و تضعيف خانواده‌ها نجات داده‌ايم.

پيش از سخنان رئيس جمهور در اين مراسم، عطاريان رئيس صندوق بازنشستگي كشوري و شيخ الاسلام وزير تعاون، كار و رفاه اجتماعي گزارشي از اقدامات و برنامه‌هاي انجام شده در زمينه خدمات به بازنشستگان ارائه كردند.

انتهاي پيام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار