زنجان/

استان زنجان پنجمین استان در سطح کتابخانه‎های کشور

با توجه به ظرفیت‎های به کار گرفته شده در استان، استان زنجان پنجمین استان در سطح کتابخانه‎های کشور است که در بسیاری از شاخص‎ها از میزان میانگین کشور بالاتر است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مرکز زنجان استاندار زنجان، در مراسم تجلیل از خادمان کتاب، بابیان این مطلب گفت :سرانه مطالعه در کشور سالانه 76 دقیقه و یک ثانیه است در صورتی که این میزان در استان 81 دقیقه و 30 ثانیه است یعنی توسعه کمی و کیفی و استفاده از تمام ظرفیتها نتیجه بخش بوده است.

رئوفی‌نژادافزود: باید در امر کتابخوانی و بالا بردن سرانه مطالعه از ابزارهایی که تاکنون استفاده نکرده‌ایم هدفمند استفاده کنیم و باید در تمام کتابخانههای دستگاههای اجرایی و مساجد به روی مردم باز باشد.

وی تصریح کرد:حجمی از ظرفیتهای استفاده شده در استان در اختیار داریم که اینها بیتالمال مملکت است و باید در اختیار مردم قرار گیرد.

مدیرکل امور کتابخانه‌های عمومی استان زنجان نیز در این مراسم گفت: 20 تا 27 آبان ماه بیستمین دوره هفته کتاب برگزار می‌شود و برنامه‌هایی همچون جشن کتاب، سومین دوره اهدای کتاب، عضویت رایگان در تمام کتابخانه‌ها استان انجام خواهد شد.

احمدخانی افزود: ماهانه 25 مسابقه کتابخوانی برگزار می‌شود و اولین کتابخانه دیجیتال گویا در کل کشور در هفته عصای سفید به بهره‌برداری رسید.

وی خاطرنشان کرد: در سال 84 تعداد کتاب‌خانه‌های فعال 36 باب بود که هم اکنون به 74 باب رسیده است. در سال 84 زیربنای کتابخانه‌ها 15700 مترمربع بود که هم‌اکنون 30 هزار مترمربع است و در سال 84 تعداد اعضای کتابخانهها 16000 نفر بود که الان به 50 هزار نفر رسیده است./س

 

 

برچسب ها: استان ، زنجان ، سطح ، کتابخانها
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.