بيرجند/نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد كشاورزی؛

توجه به فرآوری زعفران سبب شکوفایی اقتصاد کشور می شود

توجه به فرایند فرآوری زعفران از مرحله كاشت تا بسته بندی ضروری است و این امر سبب شكوفایی اقتصاد كشور و خراسان جنوبی خواهد شد.

 

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران بیرجند؛ نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد كشاورزی در جشنواره طلای سرخ در شهرستان قاینات با بیان اینكه زعفران در تمدن ایران و ایرانی جایگاه مهمی دارد، گفت : زعفران با ارزش ترین گیاه طبیعت است.

آیت الله حسن عالمی افزود: زعفران گیاهی است كه به اذعان عموم گیاه شناسان در زمره گران ترین گیاهان قرار می گیرد و خداوند خاكی را در خراسان جنوبی قرار داده كه مردم آن پردرآمدترین زراعت را از خاكی با آب كم برداشت می كنند.

وی با اشاره به خاصیت شفابخش زعفران گفت: زعفران ماده ای است كه از رنگ و طعم آن بهره برداری می شود و نیز در قدیم الایام برای نوشتن اسناد وقف از مركب زعفران استفاده می شده است.

نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد كشاورزی در ادامه با بیان اینكه زعفران از خانواده گیاهان زنبقی بوده و گیاهی با ارزش است، افزود: این گیاه باید به گونه ای در روستاها مدیریت شود كه فاصله بین میانگین و ركورد تولید زعفران در هكتار افزایش یابد.

وی گفت: كارشناسان جهاد كشاورزی باید تلاش كنند در تولید زعفران از كود شیمیایی استفاده نكنند و درصورت لزوم از سمومی استفاده شود كه كمترین خطر را داشته باشد./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.