"خارک" بزرگترين ناو منطقه غرب آسيا به ميهن اسلامي بازگشت

ناو بالگردبر جمهوري اسلامي ايران خارك پس از 75 روز مأموريت دريانوردي در آب‌هاي آزاد و بين‌المللي به ميهن اسلامي بازگشت.

به گزارش حوزه دفاعي - امنيتي باشگاه خبرنگاران، بيست و دومين ناوگروه رزمي اطلاعاتي نداجا متشكل از ناو بالگردبر خارك و ناوشكن شهيد دريابان نقدي كه به منظور برقراري امنيت خطوط مواصلاتي دريايي و صيانت از منافع جمهوري اسلامي ايران در پهنه آب‌هاي بين‌المللي و درياهاي آزاد به خليج عدن، تنگه باب‌المندب، درياي سرخ و شمال اقيانوس هند اعزام شده بود، صبح امروز با استقبال رسمي مسئولين لشکري و كشوري در اسكله ناوگان جنوب نيروي دريايي ارتش در بندر عباس پهلو گرفت.

در مراسم استقبال از ناوگروه بيست و دوم نداجا فرمانده نيروي دريايي ارتش ضمن عرض خير مقدم و خداقوت به كاركنان ناوگروه اعزامي دو افتخار بزرگ را از دستاوردهاي ناوگروه بيست و دوم برشمرد.

دريادار سياري مذاكره تلفني مقام معظم رهبري و فرماندهي كل قوا با فرمانده ناو بالگردبر خارك در تاريخ 28 شهريور و در حين مراسم دانش‌آموختگي دانشجويان دانشگاه علوم دريايي امام خميني(ره) نوشهر را اولين افتخار ناوگروه مذكور دانست.

وي همچنين پهلوگيري در مهمترين بندر كشور سودان براي اولين بار و بازديد فرماندهان ناوگروه نداجا با مقامات نظامي سودان را دومين موفقيت ارزنده ناوگروه بيست و دوم عنوان كرد.

گفتني است، ناو بالگردبر خارك با طول 207 متر بزرگ‌ترين ناو منطقه غرب آسيا است كه هم‌اكنون در ناوگان جنوب نيروي دريايي ارتش جمهوري اسلامي ايران اقدامات پشتيباني و آمادي ناوشكن‌هاي رزمي نداجا را در پهنه آب‌هاي بين‌المللي انجام مي‌دهد.

انتهاي پيام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار