بچيروويچ: حواسم به بازيكنان غير مهرامي هست / در خانواده ما باخت معني ندارد

سرمربي تيم ملي تاكيد مي كند كه حتي با حضور بر روي نيمكت مهرام هم بازيكنان تيم هاي ديگر را زير نظر دارد و انتقاد در اين مورد را نمي پذيرد.

مهمد بچيرويچ سرمربي جديد تيم بسكتبال مهرام همانند دوران حضور در تيم ملي به خوبي پاسخگوي خبرنگاران است و پس از باخت در بازي اول به بررسي اين بازي پرداخت و در گفتگو با خبرنگار ورزشي باشگاه خبرنگاران گفت: بازي با ماهان اولين كار من بر روي نيمكت مهرام بود.

وي افزود: بازيكنان شناختي از من نداشته و چند سيستم تيم نيز تغيير كرده بود به همين دليل در شروع بازي كمي گيج بودندو اختلاف زياد شد اما به تدريج شرايط بهتر شد و حتي در ثانيه هاي آخر با يك امتياز بازي را گرفتيم.

* كاري در مقابل نيكولاس ساخته نبود

وي ادامه داد: بعد از يك وقت استراحت در پايان بازي نيكولاس از محوطه بيروني توپ را گرفت و با يك پرتاب 3 امتيازي كار را براي تيم حريف تمام كرد به هر حال نيكولاس بازيكني با سابقه حضور در NBA است و كاري در مقابلش ساخته نبود اما بعد از آن هم با توجه به اينكه در آخرين لحظه اين اتفاق افتاد فرصت ديگري نداشتيم اين بازي در حد ديدارهاي پلي آ‌ف كيفيت بالايي داشت.

* شايد در آينده دستيار ديگري بياورم

بچيروويچ با گرفتن نيمكت مهرام قصد تغيير دستياران خودرا ندارد و مي‌گويد: من با آتشي و آرزومندي به عنوان دستيارانم راحتم اين دو مربيان بسيار خوبي هستند و شايد در آينده از كسان ديگري هم كمك بگيرم.

بچيروويچ احتمال كمك گرفتن از ميتف دستيارش در تيم ملي را نيز رد نمي كند ميتف هم به من كمك مي كند اما اين مربي بيشتر با كارهاي تيم هاي ملي درگير است و من هم فعلا از كار كردن با آرزو مندي و آتشي خوشحالم.

* حضور مربي ملي در يك باشگاه عادي است

سرمربي تيم ملي جواب ناراحتي بازيكنان ديگر تيم  ها از ديده نشدن توسط مربي تيم ملي را اين طور ميدهد اين موضوع درست نيست به هر حال بر روي نيمكت مهرام هم بازيكنان تيم هاي روبرويي را مي‌بينم و آنها هم شانس مساوي دارند لازم نيست تمام بازيها را زير نظر داشته باشم. اين شرايط در تمام دنيا عادي است كه مربي تيم ملي تيم باشگاهي هم داشته باشد و حتي اين موضوع به نفع تيم ملي است.

وي مي افزايد اصلا اين كه بيرون ليگ باشم و تنها بازيها را تماشا كنم بد است حالا هم به جز بازيهاي مهرام، ساير مسابقات را با گرفتن فيلم بازيها تماشا مي كنم هر كس كه خوب باشد قطعاً به تيم ملي دعوت مي شود.

* كل ايران نام 15 بازيكن را مي‌آورند

سرمربي تيم ملي به نكته جالبي اشاره مي كند اگر از تمام ايران بپرسم چه كساني بهترين بازيكنان بسكتبال هستند در نهايت اسم 15 بازيكن را مي‌آورند در بين بهترين ها بازيكناني مثل حدادي و كاظمي بيرون ايران هستند دو بازيكن اصلي تيم ملي يعني صمد مهدي كامراني، به علاوه سجاد مشايخي، فريد اصلاني و امير صديقي از بين جوانان که در مهرام عضويت دارند هم از قبل در تيم ملي بوده اند  اما در نهايت من تفاوتي بين بازيكنان مهرام و ساير بازيكنان نمي بينم.

* شرايط ليگ به نفعم نيست

بچيروويچ در پاسخ به اين كه برخي اعتقاد دارند با حضور سرمربي تيم ملي روي نيمكت يك باشگاه شايد شرايط به سود آنها برگردد تاكيد مي كند: روز پنجشنبه كه اولين بازي ام بود با باخت از اصفهان خارج شدم مطمئن باشيد كسي به خصوص داوران كمكي به من نمي كنند هميشه حرف در اين موارد بسيار است و من تنها سعي مي كنم نكات مثبت آنرا بگيرم حتي به مربيان تيم هاي ديگر ميگويم كه شايد داوران براي به وجود نيامدن اين شائبه ها كمي طرف تيم هاي مقابل رابگيرند نبايد به داوري ها در بازي فكر كرد همانطوري كه نمي توان روي تيم هاي ديگر تاثير گذاشت در مورد داوران هم اين كار امكانپذير نيست البته داوران بازي با ماهان خوب بودند و براي دو طرف درست سوت زدند.

* همه چيز را در پايان ليگ مي‌بينيم

وي كاملا وارد رقابت باشگاهي شده و فولاد ماهان را به چالش فرا مي‌خواند؛ تيم فولاد ماهان با بودجه زيادي كه دارد تيم خوبي است و شايد برخي اين تيم را برترين بدانند اما همه چيز را در آخر ليگ مي بينيم با سرمايه گذاري اين تيم ديگر نمي توان گفت كه مهرام بيشترين بودجه را در ليگ دارد اما ما همه چيز را در زمين نشان مي دهيم نه روي كاغذ.

* كوبي هم به زمان نياز دارد

بچيروويچ از بازي پسرش ساني تعريف مي كند؟ ساني بازيكن خوبي است و به خوبي هم در سيستم قرار مي گيرد اما هر بازيكني به زمان براي جا افتادن در يك تيم و يا حتي سيستم هاي يك كشور نياز دارد حتي كوبي برايانت هم در صورت ورود به ايران به اين زمان نياز دارد.

سرمربي اسلوونيايي مهرام تاكيد مي كند من و ساني قبلا روبروي هم بازي كرده ايم و  هر كدام تلاش ميكنيم در بازي برنده باشيم در خانواده ما كسي باخت را دوست ندارد.

* ساني با پاي مصدوم هم 25 امتياز مي گيرد

بچيروويچ كه چند بار به سوالات مربوط به پسرش پاسخ داده در نهايت مي گويد ساني در بازي اين هفته حدود 23 امتياز گرفت هفته قبل هم با 25 امتياز به برد تيمش مقابل فولاد ماهان كمك كرد وقتي يك بازيكن كارش را در زمين انجام داده و به اندازه كافي امتياز مي آورد ديگر چه نيازي به صحبت در مورد مصدوميت است؟ برخي بازيكنان با سلامتي كامل به زحمت 2 امتياز در كل مسابقه مي گيرند و برخي هم گويا در ناحيه سر دچار مصدوميتند اما ساني با تمام مصدوميتها و حرفها بازيهاي خوبي انجام مي دهد و مشكل ندارد در ايران از مسائل مختلف بسکتبال زياد صحبت مي‌كنند اما به نظرم بايد حرف زدن را تمام كرده و كارهاي واقعي را شروع كنيم./آق

برچسب ها: نیکولاس ، بسکتبال ، نیمکت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار