اردبیل/

هیات پارلمانی ایران به غزه می‌رود

نایب رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه هنوز تاریخ و اعضای هیات اعزامی به غزه مشخص نشده است، افزود: در آینده‌ای نزدیک جمعی از اعضای کمیسیون به ترکیه سفر می‌کنند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل / منصور حقیقت پور با بیان اینکه کمیته‌ای از کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی به غزه سفر می‌کند، گفت:‌ وزارت امور خارجه باید هماهنگی‌های لازم را برای سفر به مصر و عبور از گذرگاه رفح با دولت این کشور انجام دهد.

وی با بیان اینکه اکنون اعضای کمیسیون در انتظار هماهنگی‌‌‌های وزارت امور خارجه هستند، افزود: هنوز تاریخ و اعضا هیات اعزامی به غزه مشخص نشده است.

نماینده مردم اردبیل، نمین، نیر و سرعین در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه روز گذشته ( جمعه ۲۶ آبان ماه) این تصمیم گرفته شده است، تصریح کرد: امیدواریم هرچه سریع‌تر مقدمات این سفر مهیا شود چرا که کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس آمادگی خود را برای این سفر اعلام کرده است.

حقیقت پور درباره لغو سفر هیاتی از مجلس ایران به غزه در سال‌های گذشته، توضیح داد: به نظر می‌رسد عدم همراهی دولت عامل لغو این سفر بود و با توجه به تحولاتی که در منطقه رخ داد و بیداری اسلامی که در این کشورها به وقوع پیوست، امکان سفر هیاتی از مجلس به مصر فراهم شده و دولت کنونی مصر هم به دنبال ایجاد هماهنگی‌های لازم در این زمینه است.

وی درباره سفر هیاتی از کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی به کشور ترکیه، یادآور شد: این هیات با مسئولیت من و همراهی جواد کریمی قدوسی نماینده مردم مشهد، ابراهیم آقا محمدی نماینده خرم آباد و ناصر حمیدی زارع مدیر کل امور مجلس و قوانین وزارت امورخارجه انجام می‌شود.

نایب رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس،‌ تاکید کرد: هیات پارلمانی ایران پس از سفر به ترکیه آنکارا را به مقصد دوحه ترک می‌کند./س

 

برچسب ها: اردبیل ، سفر ، هیئت ، پارلمانی ، به ، غزه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.