بهشتی‌پور:

گزارش‌هاي آژانس دست مايه‌اي براي تبليغات رسانه‌اي غرب عليه ايران است

يک کارشناس مسائل هسته‌اي گفت: با وجود اينکه آژانس بر فعاليت‌هاي هسته‌اي ايران نظارت كامل دارد به گونه‌اي درباره ايران گزارش مي‌دهد که اين گزارش دست مايه‌اي براي تبليغات رسانه‌اي غرب عليه كشورمان مي‌شود.

حسن بهشتي‌پور در گفتگو با خبرنگار سياست خارجي باشگاه خبرنگاران با اشاره به انتشار گزارش جديد آمانو مدير كل آژانس بين‌المللي انرژي اتمي درباره فعاليت‌هاي هسته اي كشورمان گفت: گزارش آمانو حاوي نکاتي بوده که نه مي‌توان آن را مثبت و يا منفي و گزارشي دوپهلو ارزيابي کرد، چون در اين گزارش آمده است که ايران تأسيسات فردو را افزايش داده اما گاز هگزافلورايد به تأسيسات جديد تزريق نکرده است.

وي تصريح کرد: تزريق نشدن گاز هگزافلورايد گواه اين امر است که ايران همچنان بر سياست خود مبني بر اينکه سايت فردو زيرنظر آژانس بين‌المللي انرژي اتمي فعاليت مي‌کند تاکيد دارد لذا به هيچ عنوان معنا ندارد که نيروگاه فردو تعطيل شود.

بهشتي‌پور با بيان اينکه تزريق نشدن گاز هگزا فلورايد شايد به خاطر نشان دادن حسن نيت ايران به آژانس است، اظهار داشت: در گزارش آژانس آمده است که ايران همچنان روند غني‌سازي خود را ادامه داده اما آنچه که آژانس بر آن تأکيد کرده اين است که ايران با قوت به پيشروي بر اساس سياست برحق خود ادامه مي‌دهد.

اين کارشناس مسائل هسته‌اي در ادامه افزود: جنبه سياسي گزارش آمانو بسيار بيشتر است چرا که تأکيد مي‌کند در موقعيتي نيست که فعاليت‌هاي صلح‌آميز هسته‌اي ايران را از هر جهت تأييد کند.

وي ادامه داد: شوراي حکام آژانس چندي پيش قطعنامه‌اي صادر کرد و طي آن خواهان بازديد از پارچين شد در حاليکه پارچين يک سايت هسته‌اي نيست چرا که آژانس فقط مي‌تواند از مراکز هسته‌اي بازديد کند.

بهشتي‌پور با بيان اينکه آژانس اعلام کرده که اگر راجع به يک مداليته با ايران به توافق برسد مي‌تواند از پارچين بدون هيچ مشکلي بازديد کنند، تأکيد کرد: آژانس حاضر نيست تعهدات لازم را بپذيرد و صرفا به دنبال بازديد از مراکزي است که ربطي به مسائل هسته‌اي ندارد.

اين کارشناس مسائل هسته‌اي در ادامه افزود: آژانس در گزارش اخير اعلام کرده که ايران سوخت رآکتور بوشهر را از مخزن خارج کرده اما دليلش را توضيح نداده لذا اين امر تبديل به يک جوسازي خبري در سطح بين‌المللي شده است.

بهشتي‌پور در پايان با بيان اينکه تخلفي از سوي ايران در پرونده هسته‌اي رخ نداده، خاطرنشان کرد: با توجه به اينکه آژانس بر فعاليت‌هاي هسته‌اي ايران نظارت دارد به گونه‌اي درباره ايران گزارش مي‌دهد که دست مايه‌اي براي تبليغات رسانه‌اي غربي مي‌شود.
 
انتهاي پيام/

برچسب ها: غرب ، آژانس ، انرژی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار