با توجه به فرارسیدن ایام محرم؛

ظروف یک بار مصرف گیاهی بهترین ظروف توزیع چای و غذا است

با توجه به آغاز ماه محرم برای توزیع نذورات، در صورت استفاده از ظروف یکبار مصرف برای توزیع چای و مواد غذایی گرم از ظروف یکبار مصرف گیاهی استفاده شود.

به گزارش گروه علمي باشگاه خبرنگاران به نقل از وب دا، کارشناس صنایع غذایی معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی یزد اظهارداشت: با توجه به اینکه طبق سنت حسنه در ماه محرم همزمان با برگزاری جلسات و مراسم مذهبی در مساجد و تکایا، توزیع نذورات و غذا توسط هموطنان و هیئت امناء مساجد صورت می‌گیرد، از طرفی بروز بیماریهای مرتبط با غذا به ویژه بیماریهای عفونی روده ای در مکانهائی‌ که به صورت دسته جمعی غذا تهیه و توزیع می شود، بیشتر می‌باشد بنابراین در صورت عدم رعایت ضوابط بهداشتی از جمله بهداشت فردی، محیطی و مواد غذایی در این اماکن و مراسم عمومی با مسمومیت های گسترده مواجه خواهیم شد .

علی اکبر کمالی ضمن اشاره به پیشگیری از بروز و شیوع هر گونه بیماری مرتبط با آب و غذا و حفظ و ارتقاء سلامت جامعه در این ایام توصیه کرد: هر گونه پخت و پزباید در مکان‌هایی‌ که دارای شرایط بهداشتی است صورت گیرد.

این کارشناس صنایع غذایی با بیان این که کلیه افراد درگیر در توزیع آب، چای، غذا باید قبلاً نسبت به دریافت کارت معاینه پزشکی اقدام کنند و رعایت بهداشت فردی آنها ضروری است، تصریح کرد: مواد غذایی اولیه حتماً سالم و بهداشتی باشد، ترجیحاً از مواد غذایی مشمول بسته بندی که مورد تایید وزارت بهداشت است استفاده شود.

کمالی عنوان داشت: از فرآورده های دامی با کشتار مجاز و یا بسته بندی شده که مورد تایید وزارت بهداشت وسازمان دامپزشکی است، استفاده شود .

استفاده از نمک های بسته بندی یددار تصفیه شده دارای پروانه ساخت

وی بیان داشت: به منظور تهیه نذورات از نمک های بسته بندی یددار تصفیه شده دارای پروانه ساخت در تهیه و پخت غذا و مصرف روی سفره‌ها استفاده شود.

این کارشناس تاکید کرد: افراد توجه داشته باشند هنگام توزیع غذا، از راه رفتن افراد توزیع کننده غذا از روی سفره ها جلوگیری شود.

کارشناس صنایع غذایی معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی یزد در پایان توصیه کرد: در صورت استفاده از ظروف یکبار مصرف برای توزیع چای و مواد غذایی گرم از ظروف یکبار مصرف گیاهی استفاده شود./ع2

برچسب ها: ظروف ، بهداشت ، غذایی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار