فناوری جدید تویوتا؛966 کیلومتر رانندگی با یک باتری سدیمی

شرکت خودروسازی تویوتا در حال ساخت باتری جدیدی برای خودروهای الکتریکی است که می تواند انرژی لازم برای طی یک مسافت 600 مایلی (966 کیلومتر) را در خود ذخیره کند.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران، شرکت تویوتا که تاکنون دو خودروی الکتریکی با نام EV را روانه بازار کرده است، قصد دارد این خودروها را به باتری هایی مجهز کند که با یک بار شارژ می توانند بیش از 960 کیلومتر حرکت کنند. در حال حاضر باتری های مورد استفاده در خودروهای برقی تویوتا حداکثر می توانند انرژی مورد نیاز برای طی یک مسافت 52 کیلومتری را فراهم کنند.

در ساخت باتری های کنونی از یون لیتیوم استفاده می شود اما تویوتا قصد دارند در ساخت باتری جدید خود از یون سدیم استفاده کند. مهندسان این شرکت خودروسازی اظهار امیدواری کرده اند باتری های سدیمی بتوانند انرژی لازم برای طی مسافت های هزار کیلومتری را در خود ذخیره کنند. آنها همچنین گفته اند تولید باتری های سدیمی قیمت به مراتب ارزان تری از باتری های لیتومی خواهد داشت.

البته شرکت تویوتا اعلام کرده است این باتری زودتر از سال 2020 روانه بازار نخواهد شد.

گفتنی است شرکت تویوتا تاکنون دو خودرو الکتریکی به بازار عرضه کرده است که انرژی مورد نیاز خود را از طریق باتری های تعبیه شده تامین می کنند. این باتری ها قابل شارژ است و با هر بار شارژ می توان حدود 50 کیلومتر با آنها رانندگی کرد. تویوتا در حال حاضر تعداد کمی از این خودروها را وارد تولید کرده است. این شرکت قرار است سال آینده فقط 100 دستگاه از خودرو الکتریکی جدید خود را که iQ EV نام دارد، در بازارهای آمریکا و ژاپن بفروشد.
برچسب ها: تویوتا ، وبگردی ، خودرو ، باطری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار