رودهن/

محرم فرصت طلایی برای ترویج فرهنگ عاشورا است

شهردار دماوند گفت: محرم فرصت طلایی به منظور ترویج فرهنگ عاشورا و تبیین اهداف قیام امام حسین (ع) برای نسل جوان و نوجوان است.

"مرتضي همتي" در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران رودهن با اشاره به ماه محرم و سوگواري سرور و سالار شهيدان افزود: محرم و قیام امام حسین(ع) از عظمت خاصی برخوردار است و اگر قیام عاشورا نبود امروز از اسلام و مسلمانی در دنیا خبری نبود.

وي با تاكید بر اجرای فریضه الهی امر به معروف و نهی از منكر گفت: حضرت اباعبدالله الحسین(ع) برای اجرای فریضه امر به معروف و نهی از منكر و احیا دین مبین اسلام قیام كردند تا حقيقت اين دين و ارزش هاي آن ماندگار شود.

اين مقام مسئول افزود: ترویج فرهنگ عاشورا وظیفه آحاد شیعیان است و همانگونه كه نسل جوان آماده جوش و خروش حسینی هستند برای فرهنگ عاشورا نیز خود را آماده كنند.

شهردار دماوند با بيان اينكه در این ماه پرداختن به اهداف قیام امام حسین (ع) لازم و ضروري است، بيان داشت: بیشترین نیاز امروز جامعه ما شناخت اهداف و پيامدهاي قیام امام حسین است و اگر جوامع اسلامی درس حقیقی خود را از نهضت امام حسین (ع) فرا بگیرند، به طور قطع از دسيسه هاي دشمن ايمن مي مانند.

همتي گفت: رمز ماندگاری واقعه عاشورا در گذر زمان به رغم همه بی مهری ها و دشمنی ها، دلبستگی و عشق به ولایت، مقام شامخ امام حسین (ع) و همچنین انتقال و استمرار حوادث، پیام ها و ارزش های قیام دشت کربلاست.

وی ادامه داد: این عزاداری ها بود که به فرموده امام راحل اسلام را زنده نگه داشته است و لذا، همه ما موظفیم برای عرض ارادت به ساحت سرور و سالار شهیدان که قیام ایشان احیاگر دین نبی مکرم اسلام (ص) بود، با حضور در محافل، مجامع و تکایا به عزاداری پرداخته و از این طریق با حفظ روحیه ظلم ستیزی و ولایتمداری به ترویج ارزش های اسلامی و پاسداری از اسلام بپردازیم./ب


برچسب ها: محرم ، فرهنگ ، عاشورا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.