بازيگر نقش غلام مختار:

"مختارنامه" ريشه عميقي در مذهب تشيع دارد

"مختارنامه" به عنوان سريال تاريخي ريشه بسيار عميقي در تاريخ مذهب تشيع دارد.

رحمان باقريان بازيگر نقش زربي غلام مختار در سريال مختارنامه در گفتگو با خبرنگار حوزه تلويزيون باشگاه خبرنگاران در خصوص حال و هواي آن روز نمايش و بازي در اين سريال گفت: همكاري با داود ميرباقري و بازي در سريال وي، براي من باعث افتخار و سعادت است.
وي افزود: داود ميرباقري دانش فراواني در زمينه تاريخ و همچنين تاريخ مذهبي دارد و من با بازي در سريال مختارنامه و همكاري با شخصي به فرهيختگي ميرباقري نهايت استفاده را كردم.
اين بازيگر تصريح كرد: مختارنامه سريالي تاريخي است و ريشه عميقي در مذهب تشيع دارد و آرزوي هر بازيگري همكاري و بازي در اين سريال به كارگرداني داود ميرباقري است.
باقريان در خصوص ويژگي اين سريال گفت: ويژگي بارز اين سريال قلم نويسنده و اشراف كامل او به ادبيات و تاريخ ديني و شناخت واقعي از ائمه است.
بازيگر نقش زربي افزود: حضور پررنگ ايرانيان در قيام مختار از ديگر ويژگي سريال در جذب و توجه مخاطبان بوده است.
وي گفت: اين سريال به دليل دارا بودن ويژگي هاي مذهبي كه در قلب تك تك ايرانيان وجود دارد با استقبال بسيار خوبي مواجه شد.
اين بازيگر در خصوص نقش خود گفت: نام زربي در زبان لري به معني طلا است.
باقريان افزود: زربي يك مرد ايراني عاشق خاندان علي (ع) است و مدت هاي زيادي را براي مختار خدمت كرده و حق پدري به گردن وي دارد مختار نيز براي او احترام خاصي قائل است.
اين بازيگر تصريح كرد: بي آلايشي و سادگي وي مهمترين دليل جذابيت اين نقش بود.
باقريان در خصوص تاثير نقش زربي به زندگيش گفت: مرام و شخصيت زربي در من تاثير عميق گذاشت در تمام مدت بازي ام سعي ام بر اين بود كه با تمام وجود نقش را به خوبي بازي كنم.
اين بازيگر در خصوص برخورد مردم پس از پخش اين سريال گفت: مردم به خوبي از اين سريال استقبال كردند و من خوشحالم كه با داود ميرباقري در اين سريال همكاري كردم.
وي افزود: ميرباقري براي لحظه به لحظه اين سريال زحمت فراواني كشيده و به نظر من اين كارگردان براي جامعه هنري يك معجزه است.
باقريان در رابطه با تاثير اين سريال بر احياي فرهنگ عاشورايي خاطرنشان كرد: مختارنامه به دليل به تصوير كشيدن قصاص قاتلين امام حسين (ع) تاثير فراواني بر احيا فرهنگ عاشورايي دارد./ي2
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار