سنندج/

کشف هشت مزرعه کشت شاه دانه در کردستان

سرپرست دبیرخانه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر کردستان گفت: از اول سال جاری تا مهر ماه، هشت مزرعه کشت شاه دانه توسط پلیس مبارزه با مواد مخدر در شهرستان های استان کشف شد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران از سنندج، کریمی گفت: مزارع کشت شاه دانه در شهرستان های قروه، کامیاران، سنندج، دیواندره و سقز شناسایی شد و در این مزارع 277 کیلو گرم گراس نیز منهدم شد.
وی با اشاره به اینکه چهار نفر در این زمینه دستگیر شدند افزود: همچنین در همین مدت 447 کیلوگرم مواد مخدر از سوی پلیس مواد مخدر استان کشف شد.
به گفته وی تا پایان مهر ماه جاری با انجام یکهزار و 650 عملیات، 50 نفر قاچاقچی و هزار و 800 توزیع کننده، حمل کننده و نگهدارنده مواد مخدر در استان دستگیر شدند و با بیان اینکه در راستای مبارزه با مواد مخدر سه هزار و 229 برنامه آموزشی، فرهنگی و پیشگیرانه در حوزه مواد مخدر استان برای سال جاری در نظر گرفته شده است گفت: این طرح ها متناسب با جمعیت شهری و روستایی در نظر گرفته شده و اجرای آن بر عهده 23 اداره است.
به گفته وی رای اجرایی کردن این طرح ها 19 میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته شده است.
کریمی تعداد افراد تحت پوشش برنامه های پیشگیری از مواد مخدر در هفت ماه اول سال جاری در استان را 227 هزار نفر اعلام کرد و افزود: 11 هزار نفر از این تعداد والدین بوده اند که 172 کارگاه پیشگیری از اعتیاد برای آنان برگزار شده است.
کریمی همچنین افراد تحت پوشش در محیط های کاری را هزار و 520 نفر، محلات 22 هزار و 500 نفر، دانشجویان چهار هزار و 200 نفر، اساتید 68 نفر و کارکنان دولت آموزش دیده را نیز هزار و 400 نفر اعلام کرد.وی افزود: از زمانی که اداره کل اطلاعات در بحث شناسایی باندها ورود پیدا کرده موفقیت های خوبی در استان حاصل شده است.
به گفته وی شناسایی 17 باند قاچاق، ضربه به هفت باند مواد مخدر و یک لابراتور موقت تولید شیشه و دستگیری 20 نفر از جمله اقدامات این اداره کل در هفت ماه اول جاری است.
سرپرست دبیرخانه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر کردستان گفت: کشف 23 کیلو تریاک، 12 کیلو حشیش، دو کیلو شیشه هزار و 500 عدد انواع قرص مخدر و قاچاق و شناسایی 11 نفر از فروشندگان اصلی مواد مخدر در سنندج از دیگر اقدامات اداره کل اطلاعات استان بود./س
برچسب ها: مزرعه ، شاه دانه ، کشف ، کردستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.