اجازه انتشار علت مرگ ستار بهشتي را نداريم

حضور قطعی قالیباف، رضایی، پورمحمدی و متکی در انتخابات

معافيت مالياتي بدون هيچ شرطي به صادركنندگان تعلق مي گيرد،ناراحتي مهره سازمان سيا از نفوذ عميق ايران در ميان مردم عراق ،اعلام امادگی غرب برای مذاکرات اتمی با ایران از سوی كاترين اشتون،صفحه جعلی موسوی‌خوئینی‌ها در فیس‌بوک،حذف برنامه زنده قرائتی،تجمع دانشجویان مقابل ستاد فرماندهی ناجا،از مهمترین اخبار ویژه روزنامه های امروز است.

به گزارش مجله شبانه باشگاه خبرنگاران، اخبار ویژه روزنامه های امروز پنجشنبه را در اینجا می توانید بخوانید: 

*کیهان:
يك مقام مسئول:معافيت مالياتي بدون هيچ شرطي به صادركنندگان تعلق مي گيرد

معاون ماليات هاي مستقيم سازمان امور مالياتي كشور اعلام كرد: اعطاي معافيت مالياتي به صادر كنندگان هيچ شرطي ندارد.
به گزارش ايسنا، اعلام صدور بخشنامه اي مبني بر اعطاي معافيت مالياتي به صادركنندگان در صورت ارائه ارز صادراتي در مركز مبادلات واكنش هاي بسياري را در بين بخش خصوصي به همراه داشت. بسياري از فعالان بخش خصوصي در واكنش به اعلام صدور اين بخشنامه آن را متضاد با قانون اعلام كرده و خواستار لغو آن شده بودند.

اين بخشنامه زماني صادر شد كه نمايندگان بخش خصوصي صراحتاً اعلام مي كردند كه براساس قانون برنامه پنجم توسعه ايجاد هر نوع محدوديت بر سر راه صادرات و واردات به غير از ابزارهاي تعرفه اي برخلاف قانون است.

بنابراين گزارش: حسين وكيلي معاون مالياتهاي مستقيم سازمان امور مالياتي كشور براي شفاف سازي جزئيات اين بخشنامه گفت: بطور كلي در حسابرسي معافيت هاي مالياتي، مستندات كافي براي احراز تطبيق فعاليت ابرازي با فعاليت هاي معاف از ماليات مورد نياز است. به طور مثال اگر درآمدي بعنوان سود سپرده كه معاف از پرداخت ماليات است ابراز شود، لازم است از طريق بررسي اسناد و مدارك، تأييديه و يا صورتحساب هاي بانكي ابتدا از اينكه درآمد مذكور مربوط به سود سپرده است اطمينان حاصل كنيم، سپس معافيت مالياتي را بدهيم.

وي ادامه داد: در موضوع درآمدهاي حاصل از صادرات در گذشته كه مسائل تحريم هاي بانكي وجود نداشت مأموران مالياتي صرفاً با ملاحظه اسناد بانكي و گمركي تأييد مي كردند كه اين درآمد حاصل از صادرات است يا خير اما به منظور جلوگيري از تضييع حقوق مؤديان و دولت اين بخشنامه صادر شده كه براساس آن اجازه داده علاوه بر بررسي انتقال وجوه حاصل از صادرات به سيستم بانكي، مي توان با روش هاي ديگر صادراتي بودن درآمد ابرازي را احراز كرد.

به گفته وكيلي، از جمله اين روش ها واردات در مقابل صادرات، ارائه گواهي فروش ارز به مركز مبادلات ارزي و يا ساير مراجعي كه به موجب اين قانون اختيار دريافت، مبادله و يا انتقال ارز را داشته باشند، است.

وكيلي خاطرنشان كرد: آنچه مسلم است براي اعطاي معافيت مالياتي به هر نوع درآمد، حسابرسان مالياتي در قدم اول نياز دارند مطمئن شوند درآمد مذكور مربوط به فعاليت معاف بوده، تا بتوانند معافيت مربوط را اعمال كنند.

وي گفت: در بخش صادرات نيز روش هاي ذكر شده در بخشنامه مورد بحث، براي شفافيت موضوع و رفع ابهام از مأموران مالياتي، روش هاي اطمينان از صادراتي بودن درآمد مذكور تبيين شده است.

معاون ماليات هاي مستقيم سازمان امور مالياتي تصريح كرد: صدور اين بخشنامه صرفاً جهت يادآوري به ادارات كل امور مالياتي است مبني بر اينكه مركز مبادلات ارزي نيز يكي از مراجع رسمي جهت اثبات درآمدهاي حاصله از حوزه صادرات است.

وكيلي با بيان اينكه در بخشنامه ابلاغ شده به هيچ عنوان ذكر نشده كه ورود ارز صادراتي به مركز مبادلات ارزي پيش شرط اعطاي معافيت مالياتي به صادر كنندگان است، خاطرنشان كرد: تمامي مراجع قانوني كه دولت به رسميت شناخته، در صورتي كه مستنداتي مبني بر تحصيل درآمد حاصل از صادرات ارائه كنند براي سازمان امور مالياتي قابل پذيرش بوده و معافيت مالياتي مطابق قانون به صادر كنندگان تعلق مي گيرد.

براساس اين اظهارات مي توان نتيجه گرفت كه صادر كنندگان همچنان از معافيت مالياتي برخوردار بوده و اعطاي اين معافيت ها بدون هيچ شرطي به صادركنندگان تعلق مي گيرد.

واشنگتن پست: جنگ غزه بي ترديد به نفع ايران پيش مي رود

«آيا كسي ترديد دارد كه روند جنگ غزه همه به نفع ايران پيش مي رود؟»
روزنامه واشنگتن پست با انتشار اين تحليل خاطرنشان كرد: حوادث غزه متفاوت از حوادث جنگ 4 سال پيش است. اين بار خاورميانه دستخوش تحولات بسيار شگرفي است و هيچ تضميني وجود ندارد كه آرامش به اسرائيل [سرزمين هاي اشغالي فلسطين ] برگردد. اوباما حق اسرائيل را در حمله به غزه و دفاع از خود محفوظ مي شمارد اما به اعتقاد من (نويسنده) حق محاصره 2 ميليون ساكن غزه به خاطر تنبيه آنان بابت انتخاب گروهي اسلامگرا به عنوان رهبران خود را ندارد.

اين روزنامه افزود: واقعيت مهم امروز، بهار عربي است. مبارك سرنگون شده و دولت جديد وعده داده پيمان صلح با اسرائيل را محترم بشمارد اما مشخص است كه رويكرد مواضع و ديدگاههايش به جانب فلسطينيان است. مبارك فلسطينيان را نه برادران خود و نه خواهران خود مي دانست بلكه آنها را به مثابه گروگان مانند مهره پياده شطرنج به حساب مي آورد.

واشنگتن پست با ادعاي اينكه بهار عربي در منطقه كاري به اسرائيل نداشت، نوشت: اما با تداوم اشغالگري هاي اسرائيل در كرانه باختري و غزه بي ترديد چرخش رويكرد اسلام خواهي در منطقه متوجه اسرائيل خواهد شد چرا كه روح اين اشغالگري تحقير اعراب است و كانون خشم و خروش مردمي منطقه هم همين واقعيت تاريخي است.
اين روزنامه مي افزايد: عامل ديگر تعيين كننده قدرت نفوذ ايران در سوريه و غزه است.

يكي از اهداف اسرائيل در بمباران هاي هوايي غزه ضعيف كردن قدرت تلافي ايران است چرا كه اگر اسرائيل تأسيسات هسته اي ايران را هدف حمله قرار دهد راكت هاي غزه به سمت اسرائيل پرتاب خواهد شد. اما آيا واقعاً كسي هست كه ترديد داشته باشد روند همه حوادث غزه همه به نفع ايران پيش مي رود؟ تنها حاصل افراط اسرائيل در حملات هوايي غزه برجاي گذاردن تاكنون بيش از 90 كشته بوده است. همين واقعيت كافي است تا حمايت هاي بين المللي از حملات هوايي احتمالي به تأسيسات هسته اي ايران ضعيف شود.

واشنگتن پست همچنين نوشت: حتي اگر لازم شده اوباما لگد و فرياد بزند، بايد اسرائيلي ها و طرف فلسطيني را پاي ميز مذاكره ببرد. با توجه به اوضاع جاري در منطقه، روند سازش فرآيندي بسيار دور و نااميد كننده است. اما اگر نجنبيم اوضاع از اين هم بدتر خواهد شد.
 
ناراحتي مهره سازمان سيا از نفوذ عميق ايران در ميان مردم عراق

مهره مزدور و ناكام آمريكا در عراق، از به هم خوردن نقشه هاي كاخ سفيد در بغداد ابراز تاسف كرد.
اياد علاوي كه در انتخابات پارلماني چند سال پيش فهرستي ائتلافي از برخي عناصر بعثي و وابسته به آمريكا و عربستان سعودي دست و پا كرده بود اما با وجود هزينه هاي هنگفت از به دست گرفتن اكثريت كرسي هاي پارلمان و رسيدن به پست نخست وزيري ناكام ماند.
علاوي در مصاحبه با العربيه گفته است: عراق مي توانست نقش بازدارنده در برابر نفوذ ايران در منطقه و كشورهاي عربي ايفا كند و از اين نفوذ ممانعت نمايد.

وي مي افزايد: نفوذ ايران در عراق به حدي است كه در بغداد حكومت تعيين مي كند(!) و قانون اساسي به طور كامل توسط نوري مالكي نقض مي شود.
گزافه گويي علاوي در حالي است كه تعيين دولت عراق بر مبناي قانون اساسي اين كشور و با راي ملت مسلمان عراق انجام مي شود منتها مردم اين كشور پس از تحمل سالها خيانت و جنايت صدام و سپس تحركات جريان هاي سلفي و بعثي وابسته به آمريكا و ارتجاع عرب، پيشرفت و عزت اين كشور را در استقلال از اين جريان هاي وابسته مي بينند و اسلامگرايان را انتخاب مي كنند. طبيعتا چنين انتخابي، مطلوب جمهوري اسلامي نيز هست.
 
محاسبات غرب خطا بود فشارها عليه ايران كارگر نشد

رسانه هاي مختلف اروپايي و آمريكايي سياست فشار و تحريم عليه ايران را به بن بست رسيده و بي نتيجه ارزيابي مي كنند.
پايگاه اينترنتي اينفورمد كامنت كه در زمينه امور خاورميانه فعاليت مي كند، در اين باره نوشت: تحريم ها در رويارويي ميان ايران و آمريكا به شكل ضربه بي هدف و تيري در تاريكي متوقف مانده است.

 خبرنگاران و محققان مي پرسند آيا تحريم ها موثر هستند و تحريم كنندگان با اشاره به فشار موجود مي گويند بله موثر هستند اما زمان آن است كه مجددا درباره اين پرسش انديشيده شود. مسئله اين نيست كه آيا تحريم ها اثرگذارند يا نه. مهم روش پاسخگويي است، اينكه تاثيرگذاري بر اقتصاد را با اثرگذاري تحريم بر مواضع ايران متفاوت ببينيم.

اين سايت اينترنتي مي نويسد: اوباما بارها از تحريم ها به عنوان بازوي قدرتمند سياست خارجي آمريكا ياد كرده است. فشارها روشن است اما واكنش هاي ايران اميدواركننده نيست مثلا تصويب ممنوعيت واردات كالاهاي لوكس. موفقيت تحريم ها با رسيدن به اهداف آن اندازه گيري مي شود اما ما به راحتي اهداف تحريم ها را كه تغيير سياست و مواضع هسته اي ايران است، فراموش مي كنيم. سياست هسته اي ايران ضربه نخورده است. مشكل اينجاست كه احتمالا تحريم ها هيچ تاثيري به همراه نداشته باشد. پس از سالها تحريم، سوال مفيدتر اين است كه آيا تحريم ها كافي هستند و آيا اساسا اين مفهوم در محاسبات ديده مي شود؟!

در همين حال روزنامه نيويورك تايمز در گزارشي اعلام كرد «فشار صرف تحريم موجب توقف برنامه هسته اي ايران نخواهد شد و بايد به سمت تعامل مثبت با ايران حركت كنيم.»

اين روزنامه خاطرنشان كرد: مردم آمريكا از جنگ هاي ميليارد دلاري خسته اند. بررسي اخير شوراي امور جهاني شيكاگو نشان مي دهد كه 67درصد از آمريكايي ها بر اين باورند كه جنگ عراق ارزش (اين همه هزينه جاني و مالي را) نداشته است، 69 درصد فكر مي كنند كه ايالات متحده در نتيجه جنگ افغانستان، در برابر ترور امن تر نشده و 71 درصد مي گويند كه تجربه عراق بايد كشور را در مورد استفاده از گزينه زور محتاط تر كند.

تحليلگر نيويورك تايمز با بيان اينكه درگيري نظامي با ايران تمام منافع آمريكا از افغانستان تا مصر را غارت مي كند و به نابودي مي كشاند، نوشت: جنگ براي اقتصاد جهاني ويرانگر است. دوره اول دولت اوباما به واسطه حضور جمهوري خواهان در كنگره به لفاظي هايي كه تمامي نداشت گذشت. اما درباره ايران كه اولويت ماست، به ديپلماسي هم نياز است. بايد بپرسيم كه ما چه مي خواهيم و آنها چه مي خواهند؟ اوباما در اينجا نياز به شجاعت دارد.
 
بي بي سي: حماس پيروز جنگ غزه است

شبكه دولتي انگليس، اسرائيل را طرف شكست خورده جنگ غزه معرفي كرد.
بي بي سي كه طي يك هفته گذشته از جنايت هاي رژيم صهيونيستي جانبداري كرده در تحليلي نوشت: تقريباً همه نشانه ها حكايت از آن دارد كه ادامه حمله اسرائيل به غزه به سود بنيامين نتانياهو تمام نخواهد شد، چه رسد به حمله زميني كه همه كشورها، از جمله نزديكترين حامي اسرائيل، ايالات متحده مخالف آن اند. ادامه خشونت، و كشتار غيرنظاميان به معناي يك فاجعه است واكنش هاي جهاني، حداقل در خارج آمريكا، كه تاكنون نشان داده شده، به شدت به زيان اسرائيل بوده و افكار عمومي دارد هرچه بيشتر منتقد اسرائيل مي شود.

اين تحليل مي افزايد: حملات هوايي اسرائيل به غزه شايد حماس را از نگاه نظامي تضعيف كرده باشد اما از نگاه سياسي حماس در اين كشمكش پيروز ظاهر شد، محبوبيت اين جنبش، به دليل مقاومت و ايستادگي آن در برابر اسرائيل، نه تنها در داخل غزه بلكه در كشورهاي عربي نيز بيشتر شده و حمايت آنها را با خود دارد. اين جنبش نشان داد كه به رغم محاصره غزه نيروي خود را همچنان حفظ كرده، و اسلحه پيشرفت تر نيز بدست آورده است.

نوار ويدئويي را كه حماس پس از صحبت هاي محمد الضيف فرمانده گردان هاي عزالدين القسام شاخه نظامي خود، نشان داد، حكايت از آن دارد كه اسلحه و موشك هاي ضد تانك نيز بدست آورده است. در اين ويدئو ديده مي شود كه جنگجويان حماس تانكهاي پيشرفته از نوع مركافاي اسرائيل را هدف قرار داده و منهدم مي كنند.
 
*روزنامه جمهوري اسلامي:

رئيس سازمان پزشكي قانوني:اجازه انتشار علت مرگ ستار بهشتي را نداريم
 رئيس سازمان پزشكي قانوني اعلام كرد: بررسي علت مرگ ستار بهشتي به پايان رسيده، اما هنوز اجازه انتشار نداريم البته به مسئولان پرونده قضايي اعلام شده و نتايج نهايي برخلاف شايعه مرگ طبيعي، اين فرد است. احمد شجاعي در گفت و گو با فارس، افزود: تنها نكته‌اي كه درباره اين نتايج مي‌توانم بگويم اين است كه نتايج به دست آمده با آنچه تاكنون به صورت شايعات منتشر شده متفاوت است و بيش از اين نمي‌توانم در اين باره توضيح دهم. شجاعي در پاسخ به اين پرسش كه آيا ضرب و جرح علت مرگ ستار بهشتي بوده است يا نه، گفت: اين همان نكته‌اي است كه در نتيجه بررسي‌ها بايد به آن اشاره شود. وي گفت: مسئولان دستگاه قضايي درحال بررسي هستند كه نتيجه بررسي‌هاي پزشكي قانوني از سوي اين سازمان اعلام شود يا مسئولان ديگر قوه قضاييه اخبار آن را منتشر كنند.

اعلام امادگی غرب برای مذاکرات اتمی با ایران از سوی كاترين اشتون

 كاترين اشتون، مسئول سياست خارجي اتحاديه اروپا مي‌گويد غرب آماده گفتگو با ايران درباره مسائل اتمي اين كشور است. وي افزود شش قدرت غربي براي پايان دادن به اختلافات اتمي كه با ايران دارند آماده گفتگو هستند ولي درباره جزئيات اين آمادگي توضيح بيشتري نداد. جمهوري اسلامي ايران هم هنوز به اين خبر عكس العملي نشان نداده است.

*آرمان:


 استاندار احمدی‌نژاد به پورمحمدی پیوست

شنیده شد که محمدحسین موسی‌پور، استاندار سابق قم معاون برنامه‌ریزی و پارلمانی سازمان بازرسی کل کشور شد. نامه‌نیوز نوشت؛ پورمحمدی رئیس سازمان بازرسی کل کشور، طی حکمی «حجت‌الاسلام محمدحسین موسی‌پور» را به‌عنوان «معاون برنامه‌ریزی و پارلمانی سازمان بازرسی کل کشور» منصوب کرد. موسی‌پور پیش از این معاون وزیر کشور و نیز استاندار قم بوده است.

صفحه جعلی موسوی‌خوئینی‌ها در فیس‌بوک

شنیده شد که مجمع روحانیون مبارز اعلام کرد صفحه موسوی‌خوئینی‌ها در فیس‌بوک جعلی است. انتخاب نوشت؛ در این بیانیه مجمع روحانیون مبارز آمده است: چندی پیش در سایت فیس‌بوک پروفایلی به نام محمد موسوی‌خوئینی ایجاد شده است و اطلاعات غلطی درباره ایشان منتشر کرده است و موضع‌گیری‌هایی را به ایشان نسبت داده است.

اجازه انتشار نتیجه پرونده ستار بهشتی را نداریم

شنیده شد که رئیس سازمان پزشکی قانونی دیروز اعلام کرد که بررسی علت مرگ ستار بهشتی به پایان رسیده، اما هنوز اجازه انتشار نداریم. انتخاب نوشت؛ هرچند او در گزارش‌های پیشین خود گفته بود که ممکن است کبودی‌های روی بدن او بر اثر ضرب و شتم باشد اما این کبودی‌ها نمی‌توانند عامل مرگ باشند.

همچنین احمد شجاعی در گفت‌و‌گو با فارس،‌ افزود: نتیجه بررسی علت مرگ ستار بهشتی در سازمان پزشکی قانونی نهایی شد و نتیجه آن به مسئولان پرونده قضایی آن اعلام شده اما هنوز به ما اجازه داده نشده است که درباره محتوای این نتایج در رسانه‌ها اطلاع‌رسانی کنیم. وی ادامه داد: تنها نکته‌ای که درباره این نتایج می‌توانم بگویم این است که نتایج به‌دست آمده با آنچه تاکنون به‌صورت شایعات منتشر شده، متفاوت است و بیش از این نمی‌توانم در این‌باره توضیح دهم. وی در پاسخ به این پرسش که آیا ضرب و جرح علت مرگ ستار بهشتی بوده است یا نه، گفت: این همان نکته‌ای است که در نتیجه بررسی‌ها باید به آن اشاره شود.

حذف برنامه زنده قرائتی

شنیده شد که برنامه معارف‎ ‎«سمت خدا» که به‌طور معمول از شبکه سوم سیما به‌طور زنده پخش می‌شود دیروز به‌صورت از قبل ضبط‌شده پخش شد. انتخاب نوشت؛ میهمان این برنامه محسن قرائتی بود که برخلاف دیگر برنامه‌ها به‌صورت ضبط‌شده پخش شد درحالی که مجری به‌گونه‌ای برخورد می‌کرد که برنامه زنده است. به‌دنبال انتقادات اخیر از افراط و تفریط‌ها در حوزه دین که در برنامه‌های زنده قبلی این برنامه نیز مطرح شده بود به نظر می‌رسد تغییر رویه برنامه قابل تأمل است.

سانحه رانندگی کشتی‌گیر مطرح

شنیده شد که سعید عبدولی، کشتی‌گیر مطرح جهان دچار سانحه رانندگی شد و به بیمارستان بزرگ دزفول منتقل شد. خبر امروز نوشت؛ کلانتر، رئیس بیمارستان بزرگ دزفول درخصوص وضعیت فعلی این کشتی‌گیر گفت: عبدولی دچار شکستگی لگن شده و حال عمومی وی رضایتبخش است و درحال حاضر تحت نظر پزشکان متخصص قرار دارد. وی اظهار امیدواری کرد با اقدامات درمانی و پزشکی لازم انجام شده و به‌زودی حال وی بهبود یابد و از بیمارستان ترخیص شود.

قصد کاندیداتوری در انتخابات را ندارم

شنیده شد که محمدرضا باهنر گفته تمایلی برای حضور در انتخابات ندارد. آریا نوشت؛ نایب‌رئیس مجلس درمورد بحث‌هایی که درباره کاندیداتوری وی مطرح است تاکید کرد: بنده صد درصد این موضوع را تکذیب می‌کنم. وی افزود: از قول بنده بنویسید قصد کاندیداتوری در انتخابات را ندارم.

آتش‌سوزی در دفتر شبکه الجزیره در قاهره

شنیده شد که دفتر نمایندگی شبکه الجزیره قطر در میدان التحریر قاهره دیروز با بمب‌های دست‌ساز آتش‌زا (کوکتل مولوتوف) مورد حمله قرار گرفت و دچار حریق شد. باشگاه خبرنگاران جوان نوشت؛ شبکه الجزیره در گزارشی تلاش کرد این حادثه را اتفاقی و در حاشیه درگیری‌های میان معترضان مصری و نیروهای امنیتی این کشور قلمداد کند، اما در عین حال اعتراف کرد که «شمار زیادی از گروه‌های سیاسی مصری از فعالیت الجزیره در مصر ناخشنود هستند».

حضور قطعی قالیباف، رضایی، پورمحمدی و متکی در انتخابات

شنیده شد که دبیرکل حزب اسلامی ایران زمین گفت: در جلسات حزب مقرر شد تا در روزهای آینده با افرادی همچون قالیباف، رضایی، پورمحمدی و متکی که حضورشان در انتخابات آتی ریاست‌جمهوری قطعی شده است، دیدار و گفت‌و‌گو کنیم. انتخاب نوشت؛ ابولقاسم رئوفیان ادامه داد: دبیرکل حزب اسلامی ایران زمین درخصوص چگونگی اطلاع از قطعیت حضور این افراد درانتخابات آتی نیز خاطرنشان کرد: به هر حال رفتار‌ها و رفت‌وآمد‌های اخیر گویای این مسئله است ضمن اینکه فعالیت‌های صورت گرفته از سوی حامیان این شخصیت‌ها نیز موکد حضور آنهاست.

تجمع دانشجویان مقابل ستاد فرماندهی ناجا

شنیده شد که جمعی از دانشجویان و طلاب در اعتراض به کاهش فعالیت‌های طرح امنیت اخلاقی و برخورد با منکرات اجتماعی مقابل ستاد فرماندهی کل ناجا تجمع کردند. باشگاه خبرنگاران جوان نوشت؛ تجمع‌کنندگان با سردادن شعارهایی از جمله «امنیت اخلاقی حاصل کار ناجاست، وظیفه مردمی حمایت از آنهاست»، «ناجا ناجی است، جامعه حامی است»، «سیاست صهیونیزم، ناامنی اخلاقی‌ است» و «امنیت اخلاقی، درخواست هر دانشجوست» حمایت خود را از اجرای طرح امنیت اخلاقی و اجتماعی اعلام کردند.

*تهران امروز:

انتقال فن‌آوري موشک «فجر 5» از ایران به غزه
به‌دنبال پروژه مظلوم نمايي رژيم اشغالگر قدس در جنگ غزه و بيان اينكه موشك‌هاي «فجر5» شليك شده به اراضي اشغالي، ايراني بود، ديروز فرمانده كل سپاه پاسداران انقلاب اسلامي و از مقامات بلند مرتبه نظامي كشورمان اعلام كرد كه ايران اين موشك را به غزه ارسال نكرده است.

سرلشكر محمدعلي جعفري كه در حاشيه نمايشگاه «دستاوردها و عملكرد سه ساله بسيج» سخن مي‌گفت البته صراحتا اعلام كرد كه «فن‌آوري» موشك‌هاي «فجر5» را ايران به غزه منتقل كرده است.

وي كه در جمع خبرنگاران سخن مي‌گفت، در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه «آیا موشک‌های شلیک شده توسط حماس متعلق به ایران است؟»، افزود: ما به همه مسلمانان برای ایستادگی در مقابل استکبار کمک تکنولوژیک و فن‌آوري می‌کنیم و تجربیات خود را برای دفاع از مردمانشان به آنان منتقل می‌کنیم.

وی افزود: غزه هم‌اکنون در محاصره است، بنابراین نمی‌توانیم به آنها کمک کنیم و موشک‌های فجر 5 نه از اینکه از ایران رفته باشد، بلکه فن‌آوري آن منتقل شده و هم‌اکنون به سرعت در حال تولید است.

فرمانده کل سپاه در پاسخ به پرسش دیگری درباره اینکه مقامات رژیم صهیونیستی اعلام کرده‌اند که ایران مخالف آتش‌بس در غزه است، گفت: این سخن اشتباه است و ما خواهان برقراری آتش‌بس هستیم اما به نفع مردم غزه.

جعفری تصریح کرد: هر شهیدی که بر غزه به زمین می‌افتد، دل ما آتش می‌گیرد و ما با آنان احساس همدردی می‌کنیم. ما با آتش‌بس موافقیم اما آتش‌بسی همراه با اقتدار و به نفع مردم غزه. مردم غزه دریافتند که تنها راه نجات در مقابل روحیه ددمنشانه رژیم صهیونیستی ایستادگی و مقاومت است و کوچک‌ترین سازشی به ضرر آنها خواهد بود.

وی ادامه داد: آنان مزه مقاومت را چشیده‌اند و‌ نمی‌توان به هیچ قیمتی آنان را از این روحیه جدا کرد و مردم غزه تا آخرین قطره خون در مقابل ددمنشی‌های رژیم صهیونیستی خواهند ایستاد.

دیدار رهپویان با مراجع انتخاباتی نیست

در حالي كه رسانه‌ها از انتخاباتي بودن ديدارهاي اخير رهپويان و ايثارگران با آيت الله مصباح يزدي،‌«پدر معنوي جبهه پايداري» و مذاكره براي توافق برسر نامزد مشترك خبر مي‌دهند، قائم‌مقام دبیر کل جمعیت رهپویان مي‌گويد اين ديدارها انتخاباتي نيست.

پرويز سروري ديدار اخير رهپويان و ايثارگران با آيت‌الله مصباح يزدي را در راستاي ديدار تشكل‌ها با مراجع تفسير كرد و ‌به ايسنا گفت: این‌که در دیدار با مراجع و علما نگاه ما مطلقا انتخاباتی و سیاسی نیست. هر چند سروري مي‌گويد اين ديدار انتخاباتي نبود ولي در ادامه به شائبه انتخاباتي بودن ديدار اخير شان با «پدر معنوي جبهه پايداري» دامن مي‌زند.

وي كه در ايام مجلس نهم از كار نمايندگي فراغت پيدا كرده و بيشتر به كار تشكيلاتي مي‌پردازد، در ادامه گفت: اقدام موثر ما در این مرحله تاکید بر برنامه است تا بتوانیم یک انتخابات برنامه محور را سامان دهیم. اين فعال اصولگرا ادامه داد: از ماه‌ها قبل کمیته‌ای کارآمد در این راستا از سوی جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی و جمعیت ایثارگران تشکیل شده که این کمیته اواخر کار خود را می‌گذراند و در حال جمع‌بندی است.

 سروري خاطرنشان كرد:‌ ما پس از این مرحله با نامزدها و گروه‌ها مبتنی با برنامه تفاهم مي‌كنیم بعد از آن نامزد مورد نظر خود را معرفی خواهیم کرد. جالب آنكه سروري در ادامه تلويحا به ديدارهاي اخيرشان اشاره كرد و تاكيد كرد: ‌ تلاش رهپويان و ايثارگران این است که حتی‌المقدور با گروه‌های دیگر به ائتلاف برسیم. اما اگر این ائتلاف حاصل نشد، گزینه خود را به صورت مستقل معرفی خواهيم کرد.

قائم‌مقام دبیر کل جمعیت رهپویان همچنين در ادامه درباره گزينه مستقل اين جريان يعني حدادعادل سخن گفت. وي درباره اينكه حداد عادل گزینه نهايي طيف تحول‌خواهان خواهد بود،‌ گفت:‌ هنوز به تعیین مصادیق نرسیده‌ایم و اصل برنامه را در حال حاضر مورد توجه قرار داده‌ایم.

پیگیر شکایت از آمریکا هستم

سرلشكر سيدحسن فيروزآبادي ، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح كه قبلا از شكايتش از آمريكا خبر داده بود، ديروز تاكيد كرد كه آن را پيگيري مي‌كند. فیروزآبادی درباره پیگیری شکایت خود از خزانه‌داری آمریکا که به‌دنبال اعمال تحریم‌هایی از جانب آمریکا علیه وی صورت گرفته است به سپاه نيوز گفت: به صورت قانونی و طی فرآیندی مشخص در حال پیگیری این موضوع هستیم. رئیس ستاد کل نیروهای مسلح افزود: هيات‌‌هایي متشکل از اساتید، دانشگاهیان و حقوقدانان به صورت جدی در حال بررسی این موضوع هستند تا در برابر اقدام غیر‌قانونی مقامات آمریکایی وارد عمل شوند.

اما موضوع شكايت رئيس ستاد كل نيروهاي مسلح كشورمان از آمريكا نيز جالب توجه است. وزارت خزانه‌داری آمریکا ۲۲ آذر سال گذشته ليستي از چهره‌هاي تحريمي ايران را رسانه‌اي كرده بود كه در بين آن ليست نام سرلشكر سيدحسن فیروزآبادی، رئيس ستاد کل نیروهای مسلح نيز به چشم مي‌خورد. آمريكا اعلام كرد كه اموال اين افراد در آمريكا مسدود و ورودشان به آمريكا و معامله اتباع آمريكا با اين افراد را ممنوع كرده است.

 رئيس ستاد كل نيروهاي مسلح در واكنش به اين اقدام آمريكا خبر داد كه قصد دارد از وزارت خزانه داري آمريكا شكايت‌كند. سرلشكر فيروزآبادي شهريور امسال با تشريح سوابق و خدمات انسان دوستانه خود به رسانه‌ها گفته بود می‌خواهم از وزارت خزانه‌داری آمریکا شکایت کنم که چرا با خدمت انسان‌دوستانه و تلاش برای امنیت ملی و استقلال ایران مخالفند و آن را جرم می‌دانند.



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار